Gilbert,

Dit is geen discussie over de wegcode maar over de betekenis van tags en
het resultaat ervan.   Het intereseert me zelfs niet wat de wegcode
ervan vindt in het kader van deze materie.

Ik heb het dus niet over de wegcode maar over de betekenis van de keys.
 Laat dit duidelijk zijn dat hier wel af en toe een groot verschil
tussen zit..

De standaard is -evenals wagens- mogen fietsers in OSM op het fietspad
in 2 richtingen rijden tenzij restricties worden gelegd.

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:highway%3Dcycleway

Bij: cycleway, zoals highway kan je daar in 2 richtingen over rijden
tenzij verboden.  De "highway" tag werkt hetzelfde.

Dus zonder restricties is dat de standaard.  op junction=roundabout is
de oneway=yes impliciet, maar niet op de aparte cycleway, dat is
namelijk geen junction.

Hebben jullie dit stuk al opengedaan in JOSM , het is echt wel een
aparte cycleway, dus heeft geen bal te maken met die junction.

Kijk naar de tags aub.

Glenn

"Everything is going to be 200 OK."