On Sat, 31 Oct 2009 13:00:52 +0100, Karel Volný <ka...@seznam.cz> wrote:

> vidím jistý rozdíl mezi cestou a vydupaným polem - proč teda nejsou
> zmapované
> všechny ty přetnuté rožky trávníků na sídlištích atp.?

Nevidím důvod, proč by nebylo možné mapovat vyšlapané trávníky na
sídlištích. Samozřejmě je nutné tomu přiřadit správný tag, tedy "path",
nikoliv "footway" (chodník) ani "track". Danou cestu neznám, ale pokud po
ní neprojede auto, tak by to asi měla být "path".

> [...]
> majetek se ničit nesmí ... před dávnými a dávnými lety se to dokonce
> občas
> někdo pokoušel hlídat, taky se tam občas objevovaly cedule ve smyslu
> "vstup na
> pole zakázán pod pokutou" apod.

> s takovým přístupem rozhodně nemohu souhlasit (nicméně je to alespoň
> nějaký
> kompromis, pokud někteří prostě trvají na tom, že v OSM musí být vše, co
> aspoň
> občas vyleze viditelně na ortofoto)
>
> pánové, uvažovali byste stejně, kdyby se problém netýkal nějakého

Pokud na té cestě chodí lidi, tak nevidím důvod, proč ji v mapě nemít.
Někteří občas mapují například cesty v uzavřeném areálu továrny, a podobné
- ty je potom samozřejmě nutné správně otagovat, tedy "access=private".
Nemyslím si, že by mapa měla nějak hodnotit realitu. Samozřejmě v podobně
sporných případech není možné použít ortofoto, ale je nutné dané místo
znát.

> [...]
> skutečných
> cestách povede v nejhorším případě přes výchozí i koncový bod zkratky
> trasou
> circa o sedmdesát metrů delší, je to opravdu zhruba na úrovni zanášet do
> mapy
> zkratky mezi chodníky na sídlišti
>
> na druhou stranu pokud ta tvoje cesta je v kvalitě grade5, vede tak, že
> se
> rozumně nahradit nedá, a existuje s (byť tichým) souhlasem majitele,
> vidím
> jako užitečné ji značit a nevidím žádný důvod proti

Petr Dlouhý