diky, za reakci, nejprve sumarizuji, podrobnosti nize:

Tvuj skript se mi libi, jen mam obavy o postup a tagovani:
1) duplicity a obyvatele je treba resit a mit default tagovani
2) vybrana mesta/statutarni mesta je treba resit individualne
3) zbytek je treba naimportovat v baliku
4) nakonec nechat lidovou tvorivost

> Nic subjektivního tam není! Přemýšlel jsem nad tagováním celkem dlouze a
> domnívám se, že se vhodné tagování bez místní znalosti jednoduše
> neobejde (podobně jako spousta jiných věcí v OSM).
*** popis rozdilu mezi village, hamlet a suburb je pro mne nezrejmy
*** Napr. toto ja chapu jako subjektivni: "Pro sídla, která jsou
označena dopravní značkou začátku a konce obce svým vlastním jménem.",
protoze vetsinu sidel nikdo z OSM nenavstivil. Ocekaval bych proto
nejakou exaktnost.

> A proto je taky import poloautomatický a po jednotlivých obcích.
*** To jo, ale mame 6 tisic obci, 13 tisic sidel, 24 tisic ZSJ. Je
realne je to provest poloautomaticky?

> Import pro celou republiku najednou by se udělat dal, ale osobně jsem
> proti ze dvou důvodů:
> 1) Současný nekompletní stav je lepší než různé duplicity a chyby po
> hromadném importu. Bylo by celkem těžké hledat obce, které (ne)jsou
> opraveny. Podívejte se jak dopadl dibavod - ještě teď nejsou všechny
> toky opraveny - a to u dibavodu je na první pohled vidět, kde ty
> duplicity jsou.
*** DIBAVOD dopadl tak jak dopadl proto, ze se nikdo nejakyma
duplicitama, pres me namitky, nechtel zaobirat. Na duplicity UIR-ZSJ
jsi, pokud dobre chapu wiki, pripravil skripty.

> 2) Správné tagování je třeba pro smysluplné doplnění údaje o obyvatelstu
> [1]. Sice je pravda, že tohle se dá už doplňovat a aktualizovat
> automaticky (a mám to v plánu), ale imho je lepší to dělat vše při jednom.
*** ja myslel ze to tvuj skript umi.

> Proč by to bylo na ruzném území různě? Při dodržení navrženého schématu
> tagování to bude prostě vždycky stejné...  Osobně si myslím, že je lepší
> nejprve udělat ten import v místech, kde jsou aktivní uživatelé a
> dobrovolníci. A až potom případně zkusit udělat plně automatizovaný
> import na zbytku území.
*** To jsem na wiki nenasel. Realne je IMHO provest poradi 1. import,
2. individualni upravy. Opacne je to vzdy problematicke.

> 90.000+ je současná situace. Je nějaký důvod tam přidávat i všechna
> krajská města? Je opravdu třeba Jihlava tak důležitá, a co třeba
> Havířov, Most, Děčín?
*** ja to konstatuji, nemam s tim problem a ocekaval bych toto info na wiki.

> Chápu asi o co ses tím snažil, ale...
> 1) Chodov, Žizkov, Vinohrady v Praze nejsou hamlet :-)

> MCAST.DBF mi moc užitečná nepřijde - Praha 1-22, Pardubice 1-8, ... mno
> nevím...
*** OK, statutarni mesta to maji jinak. Ty se opravu daji vyresit rucne.

> 2) V případě, že obec tvoří několik oddělených vesnic, obec má typicky
> svoje jméno po jedné z nich. Tahle vesnice rozhodně nemusí být největší
> nebo významější - je to podobná situace jako statut města/městyse/obce.
> Podle tebe by pak na mapě bylo pár baráků označeno jako village, a vedle
> sotjící vesnice jako hrom hamlet.
*** ano je treba se rozhodnout za dame duraz na pocet obyvatel nebo na
statut (obce, cobe, zsj). Muzeme posuzovat vzajemnou vzdalenost sidel
vuci jejimu poctu obyvatel a vyhnout se hlavnim problemum...

Ano nedokonale to bude, ale bude to v CR uplne a jednotne.

ha
hanoj