On søndag den 28. maj 2017 11.01.17 CEST Michel Coene wrote:
> Hej alle,
>
> Jeg har i det sidste tilføjet lidt detaljer til S-tog nettet. Så gør jeg
> det at for meget enkle S-tog stationer så "limer" jeg perronen til
> skinnerne. Eksempel: Islev station.  Jeg kan i øvrigt se at jeg ikke er den
> eneste som bruger denne teknik. Jeg gør det fordi jeg synes det ser mindre
> "rodet" ud (og det er uafhængig af hvilken renderer man bruger), og fordi
> det rent funktionelt også passer: perronen ligger opad skinnerne, og man
> bruger perronen til at komme med på skinnerne.

Jeg oplever det i høj grad som netop "rodet"/uordentligt når jeg ser perroner
"limet" på skinner. Hvis nu skinnerne var defineret som et område/polygon kunne
jeg følge dig, men nu definerer vi dem jo som en simpel linie og så synes jeg
ikke det rigtig duer. Jeg vil helst have perroner etc liggende ved siden af
skinnerne og ikke på dem.

Desuden er min erfaring indtil videre at folk med lignende ideer som du, i
vidt omfang ikke synes at være særligt opmærksomme på at beskrive
adgangsforholdene til perroner og toge, så de er funktionelle. Dette er dog
også (som Niels også gør opmærksom på) noget som i mange tilfælde kræver en
del overvejelser for at få til at lykkes.

Vær opmærksom på https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:public_transport
%3Dstop_area som bruges til at beskrive hvilke perroner der hører sammen med
en given (tog) stop position (dvs hvilken perron man kommer ud på når man står
af toget på en given station). Bemærk at wikisiden her kan virke noget teknisk
og  sværtforståelig. Jeg kan evt holde et lille kursus for interesserede.