> den
> mindre
>
> Jeg oplever det i høj grad som netop "rodet"/uordentligt når jeg ser
> perroner
> "limet" på skinner. Hvis nu skinnerne var defineret som et område/polygon
> kunne
> jeg følge dig, men nu definerer vi dem jo som en simpel linie og så synes
> jeg
> ikke det rigtig duer. Jeg vil helst have perroner etc liggende ved siden af
> skinnerne og ikke på dem.

> [...]

Jeg har ikke brugt meget tid på jernbane i OSM, men jeg har tegnet en
hulens masse cykelruterelationer, som minder om tog-rute-relationer. Her
har jeg nogle gange været udsat for at zoneområder (fx area=residential)
eller marker har været limet til veje og stier. Det er enormt irriterende
at arbejde med når man skal vælge et stykke highway=X og hele tiden ender
med at få fat på hele marken eller zone-området. Jeg har flere gange været
nødt til at tegne større områder om.

Et andet eksempel hvor unødig sammenlimning kan være et problem er hvis det
ene af to sammenlimede elementer skal slettes eller ændres. I det tilfælde
vil man ofte være nødt til at tegne det blivende element forfra. Konkret
kunne det være en mark som var limet til en vej. Hvis marken senere skal
bebygges og erstattes af et nyt område med construction=yes, så vil det
typisk kræve at også det pågældende vejstykke slettes.

Udover vejnettet, som i sagens natur skal være så sammenhængende som muligt
vil jeg altså opfordre til at man indtegner tingene hver for sig.

vh
/Andreas