"In addition, all automated edits of a high-volume, sustained or
continuous nature MUST also be carried out from a separate OSM
account. This includes (but is not limited to):

- large-scale imports (for example, 20,000 nodes or greater)
- continuously running scripts
"

Un import de bâti de plus de 20000 nodes est-il concerné ?
Quand je lis ta proposition, c'est oui, ou alors il faut que je
retourne en cours d'anglais.

Christian Quest - OpenStreetMap France - http://openstreetmap.fr/u/cquest