> addr:postcode:
> Jag tycker att vi skulle ta bort mellanrummet mellan siffrorna.
> Renderern kan alltid formatera det.

Nu la jag specifikt till mellanslaget, med bara 32 796 mellanslag i
datat, blir det extrapolerat från bara denna datapunkt  3MB-30MB
mellanslag för hela Sverige det är ok för att formatera postnummer på
rätt sätt. :-)

> addr:country:
> Jag anser addr:country som onödigt/redundant

Håller med

> source:

IMHO kan man  ta bort source, datat är CC0 så det är bara att
kommentera källan på wikin och i Changesettet.

Däremot är det absolut intressant att ha koll på vilken version vi importerar
Adress.MAPADDRESSPOINT.geojson
datum 2017-01-01
sha1sum  93170fd3e305d4976457cd65fe4be4d7132ad03b

> Hur är datakavaliten?

Jag bor inte heller i Helsingborg, men efter ha kollat ett hundratal
punkter bedömer jag kvalitén som utmärkt, det finns bland annat en
klassificering av adresspunkter som byggnad/ingång/tomt som inte är
med i konverteringen. Placeringen av punkten verkar ändå vara
centrerad på byggnader.

> Andreas, kan du beskriver lite mer hur steg 3 fungera? Vilka fält i
> GeoJSON används på vilket sätt?

ADDRESSAREA_resolved => addr:street
ENUMERATOR + DESIGNATIONNUMBERLETTER => addr:housenumber
POSTCODE + %20 => addr:postcode
CITY => addr:city
Det finns mycket information i adresspunkts filen som kan användas på
andra sätt än bara portnummer, men det jag tror det finns
trottoarkanter i baskartan så det är nog smartare att begränsa sig
lite.