Från: Joakim Fors
Skickat: den 13 maj 2017 12:22
Till: OpenStreetMap Sverige mailinglista
Ämne: Re: [Talk-se] ID översättningar

Tycker kategoriseringen som det är nu är rätt bra och logisk. Dvs, cykelbana =>
highway=cycleway, GC => highway=path + bicycle=designated + foot=designated (+
segregated=yes|no), gångväg => highway=footway. GC är ju ett aber i sig och jag
tycker iaf att det är mer korrekt hur de ser ut och fungerar i verkligheten att
det inte är en mer specifik vägtyp som sen får en extra access-tag för att
tvinga in det andra trafikslaget. Sen är ju path+access standard preset i JOSM
för GC-vägar så kan vara svårt att få det ändrat… eller iaf att få
JOSM-användare att ändra på sig. ;)

/Joakim