Hello!
Vartam egy kicsit, hogy mi lesz a felvetesem eredmenye.Bocs, hosszu lesz.
Nos nem az jott le belole, amit vartam.
A most, altalam leirtak, tapasztalati tenyek. nem velemeny vagy sejtes.

1. Tobb ezer iskola van orszagunkban.

2. Minden iskolaban van sulinet vonal

3. Az iskolak viszonylag nagy reszeben egyalatalan nem hasznaljak (itt most nem azokrol az iskolakrol beszelek, akik tudatosan nem hasznaljak, mert van masik gyorsabb vonal vagy egyeb ok)

4. Minden iskolaban van minimum 10 gep

5. A legtobb iskolaban NINCS rendszergazda, jobb esetben az info tanar, onszorgalombol latja el ezt a feladatot.

6. Info tanar<>rendszergazda, igy nem is varhato el tole, hogy ilyen ismeretekkel rendelkezzen. Igaz a tanari karban O all a legkozelebb ehhez a szakmahoz. De ettol meg a fizika tanar sem villanyszerelo az iskolaban.

7. Rendszergazda foglalkoztatasa az iskolakban nem kotelezo, csak kozepiskolatol, eleg eros feltetelek teljesulese eseten.

Kerdem en, amig a kormanyzat nem tartja fontosnak azt a kerdest, hogy megfelelo kepesitessel, tudassal rendelkezo szakembereket koveteljen meg, nem biztosit erre forrast, akkor kitol varjuk el hogy
a. Linux-t telepitsen?
b. Windows-t telepitsen?
c. Dual-bootos rendszert telepitsen?
d. Virtualis gepet telepitsen?
stb.

A sajat varosomban levo altalanos iskolan latom, hogy majd 700 gyerek eseten tobb, mint 60 gep, az egyik info tanarnak nincs ki az oraja , rendszergazda, de nem elegge ert hozza, ezert besegit a masik ketto, akik meg annyit se ertenek hozza, erre besegit az igh, akinek meg info vegzettsege sincs. Az eredmeny:
NULLA!
A tanariban levo gepek (2 db) szinte sosem mukodnek. Ha igen, akkor a rajuk kotott nyomtato nem mukodik. A termekben levo gepek hasonlo tendenciat mutatnak, de oda tanar nem mehet, mert az info tanar elvitte a kulcsot.
Mindez egyetlen ok miatt: NINCS GAZDAJA a DOLOGNAK!
Windows 2003 halozat, s minden tanar administratorkent lep be.
(2 felhasznalo van, az egyik az admin a masik a diak)
Ezek utan szerintetek erdemes arrol vitatkoznunk, hogy melyik oprendszert, szoftvert kapjuk meg, meg mi legyen a tisztaszoftverben? Itt a listan mindossze 5 rendszergazda jelezte egyetert a tobb oprendszeres megoldassal.
Tudjatok milyen keves ez?
Ha megszuntetnenk a tisztaszoftverben a Microsoft termekek hasznalatanak lehetoseget, akkor az iskolak, s ez becsles, 90%-a lehetetlen helyzetbe kerulne, mert
nem lenne senki, aki mast telepit neki.
Rendszergazdanak vallom magam, telepitettem mar sokfele rendszert, s elmondhatom, hogy meg a next->next->next tipusu telepiteseknel is lehet gond. tobbfele distrib-et kiprobaltam, s kb 50%-os volt a sikerelmenyem. Van ami felment elsore, van ami csak masodikra, van ami a telepites kozben kiakadt, stb. Meg en is feladtam, s azt modntam nekem ilyen nem kell, keresek olyat, ami egyszeruen telepitheto, s az esetek tobbsegeben mukodik is. 100 kulonbozo konfigbol kb 1-2 amire nem megy fel a windows alaptelepitessel. Na ezert is valasztjak az iskolak a windowst.
S most nem arrol van szo, hogy jobb a windows.
Amikor azt mondjatok, hogy Windowst kene tanitani vagy Linuxot kene tanitani, akkor gondoljatok arra is, hogy ez csak akkor lehetseges, ha valaki megteremti hozza a felteteleket, s ebbol a licenszeles csak 1 dolog!
Uff, en beszeltem.
Udv:
Molnar Peter, http://www.petersoft.hu, Tel:36209149514
http://www.afgk.sulinet.hu