Üdv!

> Nem plusz kell ide, hanem rugalmasan hasznalhato ismeret, alias kompetencia.
> (tudom ez a kompetencia szo kozepiskolakban meg nincs a zsigerekben...de
> sebaj, o"k sem usszak meg)

Nem. Azt azonban nem értem, miért kell a csapból is ennek folynia...
Ez is egy oldala a lónak, mi meg haladó nemzeti hagyományainknak
megfelelően mindig egyik oldalán vagyunk... Igaz, mhol itt, hol ott...
Nekem úgy tűnik,most meg mindnt kompetencia.orientáltan (csodás szó!)
akarnak megtanitani...

> [...]
> windows,
> linux es dos kezelest, mondjuk ugyanazt a muveletet hogyan csinalja egyik
> ill. masik
> oprendszerben, oszt lattak csodat, mindjart jobban ertettek a gepet, az
> oprendszer
> feladatat, mint ha kattintgatost, egerhuzogatost csinalnanak csak, tehat
> valahol
> ennyivel elkezdeni, erre kozepiskolaban radolgozni, bonyolultabb muveletekkel
> mint a fajlmuveletek, maris kepes lesz, kompetens lesz a tanulo, barhova veti

Biztosan valamit nem jól csinálok, de a tapasztalatom: a
kilencedikesek képzettsége is, képességei is meglehetősen heterogén
egy 18 fős csoporton belül. Előbbin segítünk, utóbbi adottség. Ez is,
az is belejátszik, meg az óraszám is, hogy az egy adott környezetben
ha a legfontosabbat (szerintem az!), a file kezelést ha készség
szintre lehet emelni náluk. Még a DOS/Windows kettősséggel sem jártam
sikerrel... Röviden: kétségeim vannak azzal, mennyi a realitása ennek
a sokoldalu megtanitásnak, ha nem csak megmutatni, de begyakoroltatni
és elsajáttitatni is akarjuk...

--
Dorozsmai Károly