Ehhez hozzá tudok szólni... :)) Évek óta oktatok felnőtképzésben informatikát.
Szerintem egyáltalán nem elhibázott lépés, ha a szövegszerekesztéssel vagy
netán-tán a painttal kezdi az ember (persze egy minimális általánásság után...)
mert ezek a programok tökéletesen alkalmasak arra, hogy megtanulja a hallgató
az egér használatát, az "ablakozó" technikát és úgy általában azokat a vezérlő
elemeket, amikkel lépten nyomon találkozni fog. Könnyű fel kelteni az
érdeklődést és könnyű fenn tartani is. És természetesen szépen fokozatosan
hozzá lehet adagolni a mentés művészetét, a saját mappák létrehozását, az
otthon elvégzett gyakorló feladatok pendrájvon való szállítását, másolást,
formázást stb... De nekem meggyőződésem, hogy előbb a szorakoztatás és csak
aztán az elmélyülés.
Persze nekem erre 30 órám van - igy lehet, hogy könnyen beszélek.

    Ez is,
    az is belejátszik, meg az óraszám is, hogy az egy adott környezetben
    ha a legfontosabbat (szerintem az!), a file kezelést ha készség
    szintre lehet emelni náluk.

  De jo hogy valaki ezt kimondta!
  - Nalunk volt infotanar, aki egybol a szovegszerkesztessel kezdte az
oktatast...
  Pedig a legfontosabb a fajlok rendszere, kezelese nem maradhat ki..
  (Ebbol lesz az a tanulo aki a gyonyoruen elkeszitett erettsegi dolgozatot nem
  a vizsga mappaba helyezi el es igy 1-es lesz a 4es 5os jegyebol...)
  Udito dolog ujrahallani azt, amirol sokan megfeledkeznek a kornyezetemben.
  Koszonom!