Sziasztok!
Nem vagyok nagy Linux guru, de szerintem mielőtt a fenti chmod u+....
parancsot lefuttatod, győződj meg róla, hogy a szükséges könyvtár a
megfelelő felhasználód tulajdonában van-e? Ugyanis ezzel a paraméterrel
csak a tulajdonos jogait változtatod. Erről meg tudsz győződni pl egy ls -l
paranccsal, ahol látod a könyvtárat is. A kapott eredményt a további
cselekedetek előtt elemezd! (Az első oszlop jogosultságok :ugo sorrendben,
a második oszlop a tulajdonos. Ha nem teljesen tiszta mindenképpen
googliiiii)

Ha nem az övé akkor meg kell változtatnod a tulajdonosát sudo chown <user>
<mappa> paranccsal.(Esetleg -R opcióval)
Itt viszont vigyázz, mert ezzel valakitől bizony elvehetted a jogokat!
Ezt követően az is lehet, hogy készen is vagy,  (ez az újabb ls -l
kimenetétől függ)  esetleg következhet a chmod u+..... parancs.

ACL: ezzel tényleg nagyon precízen személyre tudod szabni a jogokat, de az
általam látott rendszereken alapértelmezésben nem volt fent, telepíteni
kell a csomagot. Ezen kívül a partíció csatolási opciói között is
szerepelni kell az acl-nek (/etc/fstab) .

Szabolcs