On Wed, Feb 11, 2015 at 02:16:29PM +0000, k...@mayten.sch.bme.hu wrote:

> Ha megfelel a klasszikus is, akkor
>
> chmod u+wx <file>

Feltéve, hogy az a user a mappa tulajdonosa. Ha nem, akkor a chown
paranccsal tudod "neki adni".

A linuxban elég primitív az alap jogosultságrendszer, három kategória
van: a tulajdonos, a tulajdonoscsoport és a többiek.

Ha egy embernek kell más (több) jog, akkor célszerű őt tulajdonossá tenni
és a tulajdonos jogait állítani (de ekkor ő _bármit_ megtehet a fájllal
vagy mappával, hoszen a jogokat is ő állíthatja). Ha bizonyos körnek
kell speciális jog, akkor csinálni nekik egy csoportot, a csoporttulajdonost
rájuk állítnai és akkor a csoportra vonatkozó jogokat állítani.

> Valamint ugyelj ra, hogy 'x' jogot tenyleg csak annak adj, ami
> binaris es/vagy script, mert ha egy pdf vagy doc kap futtathato
> jogosultsagot es valaki valoban futtatja, az rosszul is vegzodhet.

Mit értesz "rosszul is végződhet"-en? :-)

--
PTG
Each person has the right to take the subway.