Fra: Carsten Berntsen Hyld (Privat) [mailto:cars...@hyld.dk]
Sendt: 10. december 2013 08:21
Til: Kristoffer Styrup
Cc: brygfo...@haandbryg.dk
Emne: Re: [Brygforum] Begynder vanskeligheder med for høj OG...?

Hej Kristoffer,

Først! Giv os et ring i Maltbazaren 8888 5983 det er min erfaring at vi via
telefonen hurtigere kan nærme os en løsning :-)

Et par generelle tips til elgryder.

1. Du har fuldstændig ret, det er ikke nemt at holde en ensartet temperatur i
gryden, det er gængs for alle gryder. Du skal indstille dig på omrøring min
hvert 5 min. Alternativer er en mæskepumpe...

2. Anskaf dig et billigt liggeunderlag til at isolere gryden med, på den måde
holder du bedre en jævn temperatur, og du sparer tid under opvarmning af
brygvand.

BEMÆRK! Liggeunderlaget skal kun lige dække grydens sider, og altså ikke den
nederste del hvor termostat og tidstagning sidder. Hvis du dækker det hele er
der en stor sandsynlighed for at termosikringen slår fra :-)

3. Check dit termometer! Hvis du ikke har et andet at sammenligne med, så sæt
det i et glas vand inde i køleskabet. Dit køleskab bør have en temperatur
omkring 5 grader

Sendt på "farten"... (så forvent ikke den lange version)

God dag!

Carsten, Maltbazaren