----- Original Message -----
From: "Bimo Abritomo" <[EMAIL PROTECTED]>

> Di Malaysia Cuti setelah melahirkan dberi hanya 1 Minggu ( saya tidak
> bertanya bagaimana jika harus Caesar )

Saking penasarannya saya sampai tanya sama temen di M'sia. Berikut
jawabannya :
---
Tak lah ... cuti bersalin di malaysia ialah selama 60 days.
Suami akan dapat 3 hari.

Saya tak pernah dengar cuti bersalin selama seminggu , tapi sebulan tu
adalah.
Itu pun syarikat yang kecil.
Kerana undang2 buruh di sini menetapkan bahawa cuti bersalin selama 60 hari.

Cuma di sini , takde cuti sebelum bersalin.Cuti yg dibenarkan tertakluk
kepada cuti tahunan atau cuti sakit sahaja.
---

Dan saya yakin di Phils juga tidak akan cuma 2 minggu.
Di jerman ibu melahirkan memang boleh cuti hingga 2 tahun penuh (kurang
jelas dibayar penuh atau tidak, kaya'nya sih tidak penuh, tapi ada
persentasenya - tapi sekitar beberapa bulan dibayar penuh spt. di kita), dan
jika kembali dari cuti 2 tahun itu, dia berhak duduk di posisinya semula
(nggak boleh digeser).

Rien