Jeg hælder mest til noget mørkt. En porter/stout som det var omtalt tidligere
er da perfekt ukølet!
  Jeg har lige en kommentar til Oles mening om at overgæret giver mere
hovedpine frem for discountpilsner. Jeg mener at have læst et sted, at en af
grundene til hovedpinen (udover tobakken, mødet med asfalten og turen ind i
bøgetræet…) er den påtrykkede og store indhold af kulsyre i pilsnere, og at det
er undergæren der har flere ”giftige” affaldsstoffer. Jeg skal ikke gøre mig
klog på det, men må blot konstatere på egen krop, at en håndbrygget – overgæret
kæfert er betydelig sjovere dagen efter som en Harboe Classic…

  Jeg tror sådan set mere det handler om, at hvis man vågner op en morgen efter
at have drukket sig stiv i Harboe Classic frem for at have gjort det i fx
Mikkeller Draft Bear (for nu at blive i lagerølskategorien....), så har man i
begge tilfælde ondt i hovedet men i førstnævnte tilfælde har det også været en
plage at fremkalde den tilstand.........

  Tømmermænd fremkaldes af flere ting, men mest af alt af dehydrering og
saltmangel (og søvnmangel). Det bedste man kan gøre for at modvirke det -
udover selvfølgelig at vælge den kedelige løsning bare at drikke mindre og i
øvrigt gå tidligt i seng -  er at drikke en masse vand og spise en smule salt
inden man går i seng, efter at have drukket megen øl. Det smager ikke
supergodt, men det hjælper!

  Kedelige hilsener

  Thomas

Maija-Liisa og Jørgen <[EMAIL PROTECTED]> skrev:

    v\:* {behavior:url(#default#VML);}  o\:* {behavior:url(#default#VML);}
w\:* {behavior:url(#default#VML);}  .shape {behavior:url(#default#VML);}
        Hej Ivan,

[...]

  Højt skum og god fornøjelse,
  Jørgen

    Hejsa,

Jeg skal til skanderborg festival og vil gerne have noget godt øl med. Jeg ved
ikke lige hvad jeg skal brygge så forslag til opskrift modtages gerne.
Det skal være en øl som kan drikkes i halvlunken tilstand. Vi graver måske et
hul eller noget så vi får en nogenlunde temperatur på øllet.
Det skal være en mild og frisk velsmagende øl. Den må ikke være for tung at
drikke med lidt tømmermænd.

/Ivan

To get off the list, send a blank mail to [EMAIL PROTECTED]

Frameld fra listen, send en tom mail til [EMAIL PROTECTED]