To: llista
Sent: Monday, November 22, 2004 12:52 PM
Subject: Re: [Internauta] Olives

Hola Pere,

m'alegro tornar-te a llegir per aquí.

La utilització de sosa en el processos industrials de les olives es per tal de treure l'amargor d'una manera més ràpida que 3 setmanes. EL compost responsable de la amargor de l'oliva es l'Oleuropeína i el que aconseguim amb la sosa és la seva hidrólisis. D'aquesta manera reduim molt el temps de processat.
Les condicions de treball son Sosa al 3-4% i temperatures de 15 ºC,

És molt important tenir en compte: La concentració de sal en la salmorra ha d'estar al volant del 9%. Quan acabi el procés de fermentació el pH de la salmorra ha d'estar al voltant de 4,5. Aquest és el millor indicador per saber quan ha acabat el procés.
I la millor opció per conservar aquestes olives un cop acabat el procés, és en una salmorra entre el 8,5 i el 9,5 % de sal i un pH de 3,8 - 4 que es pot aconseguir afegint el E-330 o dit d'una manera més planera suc de llimona o àcid citric, o àcid acètic que pot procedir del vinagre!

Quan estudiava a la facultat en varem fer un 5 Kg d'aquesta manera i la veritat és que estaven boníssimes! i res de negres!!!!