> Hlavnym konkurentom javy je podla mna ozaj .net ten ma ten korporatny
> support, a nema javovsku vlastnost "roztriestenost" ktora ubera podla mna
> energiu jave. Energia sa nedeli ako je to u Javy ale ide jednym smerom. A v
> konecnom dosledku je asi vyvoj rychlejsi, a teda tiez lacnejsi(technologie
> frameworky tam nieje tak casto potrebne integrovat=>menej potencialnych
> problemov atd.).

"Roztristenost" je v dlouhodobem hledisku vyhoda, viz napr. Linux vs.
Windows. Ano, Windows jsou dobre na PC, ale napr. rozjezd netbooku,
tabletu a smart phone zaspaly. Taky starsi z nas si vzpomenou, ze
rozjezd Internetu Widle zaspaly take. Ta roztristenost prave prinasi
treba Grails, Spring a podobne projekty, diky kterym se Java drzi na
spici, i kdyz u Sunu nebo Oraclu jsou krapet pozadu :-).