Property tak jak jsou řešeny v projektu Lombok podle mého názoru do jazyka
nepatří. Používají totiž anotace a anotace jsou v Javě prostředek pro
specifikaci dodatečné informace o zdrojovém kódu. Proto by bylo divné,
kdyby anotace měnily sémantiku zdrojového kódu.

O jakém balastu to mluvíš? Gettery a settery přece umí každé IDE
vygenerovat a psát p.speed místo p.getSpeed() mi nepřijde jako zásadní
změna. Navíc mnohem důležitější než snadnost či obtížnost psaní je
snadnost či obtížnost čtení (v literatuře se uvádí, že na jedno napsání
připadá až 20 čtení toho samého kódu). A tady se hledají argumenty pro
properties těžko.

Mít pro anotace klíčové slovo by nebylo špatné, kdyby bylo bývalo zavedeno
před deseti lety... Teď už se do toho nikomu nechce (z důvodů zpětné
kompatibility a také proto, že zisk je poměrně malý - toto není palčivý
problém jako třeba closures).

Z.T.
--
Zdenek Tronicek