> Állítólag a Windows10 létrehoz egy rejtett partíciót a gépben, hogy vissza
> lehessen állni
> Windows 7-re. Igaz ez?

Nem.
Egy rejtett (100 megás) partíciót már a win7 hoz létre magának telepítéskor.
A "régi" win7 rendszerkönyvtárát pedig átnevezi windows.old-ra.

> Lehet annyira elvadult a Microsoft, hogy egész egyszerűen beleír a linux
> partícióba?

Eléggé elvadultak szerintem is (ld. pl. épp a minap említett
diszk-ID-átírogatást), de
*ennyire* még ők sem otrombák.
Számára ismeretlen partíciókhoz a win *nem nyúl*, sőt, rájuk sem néz. (Éppen
ezt lehetett
annak idején kihasználni több win-verzió vagy -példány egymástól független
futtatására
azonos gépen: csak arra kellett vigyázni, hogy a nem használt példány
partíciójának típusa
át legyen írva valami "egzotikusra". Volt olyan bootmanager, ami ezt remekül
kezelte.
Valójában ez annyiból állt, hogy "hidden"-re állította, azaz #10-et hozzáadott
a típushoz:
https://www.win.tue.nl/~aeb/partitions/partition_types-1.html )

> A linuxot azóta újratelepítettem, de kíváncsi vagyok, mi igaz ebből.

Ó, anyám...

--
Nemes Szabolcs