On Sun, Jan 03, 2016 at 12:25:32AM +0100, Szabolcs Regős wrote:

> De, csinált, ezt írtam le fentebb. Nyilván nem a filerendszerbe írt, hisz egy
> Windows mit tudhat pl. a VxFS-ről, az LVM-ről, de az biztos, hogy a számára
> ismeretlen diskek elejére is felírt valamit, akkor is, ha nem értette mi van
> ott. Ezzel pl. tökéletesen szétcseszte az LVM információkat. (HP-UX-ban az
> EFI előtt - és az LVM óta, persze - nem partícionáltunk)

Nem Windows sajatossag. Pl. RHEL-ben az Anaconda ugyanezt csinalja: ha
talal egy diszket amin nincs altala ismert meta-adat, es a kickstart nem
utott a kezere hogy "marpedig azt az eszkozt te nem latod", akkor az
Anaconda elozekenyen csinal egy szep uj particios tablat. Aztan a kedves
user sikit, hogy ott adat volt - csak eppen senki nem tudott rola, mert
ugye a particios tabla tobbek kozott arra jo, hogy mindenkinek elmondja,
hogy "ez itt az enyem, ne piszkald".

Ha tobb rendszert akarsz parhuzamosan hasznalni, akkor igenis tessek
olyan szabvanyos kontenert hasznalni (pl. particios tabla), amit
mindegyik ert. Persze hogy lehet LVM-et hasznalni particios tabla
nelkul, de ez engem arra a viccre emlekeztet, amikor a kisfiu
biciklizik:

"Nezd anya, lab nelkul!"
"Nezd anya, kez nelkul!"
"Nezd anya, fog nelkul!"