> 2016. jan. 3. dátummal, 15:24 időpontban Gabor Gombas <gomb...@digikabel.hu>
> írta:

> Nem Windows sajatossag. Pl. RHEL-ben az Anaconda ugyanezt csinalja: ha
> talal egy diszket amin nincs altala ismert meta-adat, es a kickstart nem
> utott a kezere hogy "marpedig azt az eszkozt te nem latod", akkor az
> Anaconda elozekenyen csinal egy szep uj particios tablat. Aztan a kedves
> user sikit, hogy ott adat volt - csak eppen senki nem tudott rola, mert
> ugye a particios tabla tobbek kozott arra jo, hogy mindenkinek elmondja,
> hogy "ez itt az enyem, ne piszkald”.

Elég nagy hülyeségnek hangzik. Ha én egy diszket adattárolásra használok, akár
LVM-mel, akár raw formában - ASM-nek, mondjuk - mi a rákért tennék rá
partíciót? Ez olyan elavult, PC szokás lehet. A diskről a rendszergazdának kell
tudnia, mire való. Az oprendszernek meg nem szabad hozzányúlnia ahhoz, amire
nem lett explicite megkérve. Utasítva.

> Ha tobb rendszert akarsz parhuzamosan hasznalni, akkor igenis tessek
> olyan szabvanyos kontenert hasznalni (pl. particios tabla), amit
> mindegyik ert. Persze hogy lehet LVM-et hasznalni particios tabla
> nelkul, de ez engem arra a viccre emlekeztet, amikor a kisfiu
> biciklizik:
>
> "Nezd anya, lab nelkul!"
> "Nezd anya, kez nelkul!"
> "Nezd anya, fog nelkul!”

Mondjuk én eleve fura ötletnek tartom, hogy egy számítógépen több oprendszer
legyen bebootolható, produktív környezetben meg értelmét se látom.
Partícionálni egy disket, amelyet egyben akarunk használni? Ez is olyan hülye
PC-s ötlet. Kb olyan, mint amikor valaki azért csinál volume groupot, hogy
utána az összes extentet egyetlen logical volume-ban használja. Akkor minek?
(mondjuk ez utóbbira azért nagy nehezen, a hajánál előrángatva azért lehet
találni magyarázatot, de az is elég gyenge lesz)

Ave, Saabi.