> Elég nagy hülyeségnek hangzik. Ha én egy diszket adattárolásra használok,
> akár LVM-mel,
> akár raw formában - ASM-nek, mondjuk - mi a rákért tennék rá partíciót? Ez
> olyan
> elavult, PC szokás lehet. A diskről a rendszergazdának kell tudnia, mire
> való. Az
> oprendszernek meg nem szabad hozzányúlnia ahhoz, amire nem lett explicite
> megkérve.
> Utasítva.

Ez teljesen igaz. Vagy legalábbis míg nem kapott rá engedélyt.
De ki mondta, hogy a win-ek kulturált oprendszerek? :)

Pontosan.
És nem véletlenül mondják azt is, hogy a telepítést a régebbi és/vagy butább
rendszerrel
kezdve kell csinálni, ellenkező esetben *a kezelő dolga* gondoskodni a megfelelő
körülményekről (pl. a "védendő" diszk/partíció elrejtéséről, akár logikai, akár
fizikai
módszerrel).

> Mondjuk én eleve fura ötletnek tartom, hogy egy számítógépen több oprendszer
> legyen
> bebootolható, produktív környezetben meg értelmét se látom.

Pedig volt. Leginkább egyedi (és tegyük hozzá: többnyire sz¤rul megírt, emiatt
spec.
konfigurációhoz/csillagálláshoz/egyéb feltételhez kötött) programok miatt.
Manapság már nyilván sitty-sutty betesszük az ilyet egy vm-be, de 10-15 éve még
más világ
volt.

> Partícionálni egy disket,
> melyet egyben akarunk használni? Ez is olyan hülye PC-s ötlet. Kb olyan, mint
> amikor
> valaki azért csinál volume groupot, hogy utána az összes extentet egyetlen
> logical
> volume-ban használja. Akkor minek? (mondjuk ez utóbbira azért nagy nehezen, a
> hajánál
> előrángatva azért lehet találni magyarázatot, de az is elég gyenge lesz)

Pl. hogy pikk-pakk tudja bővíteni, ha szükség lesz rá.
De ez már tényleg mellékvágány :)

--
Nemes Szabolcs