From: Arhitectura <d...@dsclex.ro>
Subject: Re: [protest-ro] De ce spunem NU venirii papei in Romania?
To: protest-ro@yahoogroups.com
Date: Monday, February 14, 2011, 3:33 PM

Dragul meu,

Fara malitie sau rautate.

Istoria "Schismei" o poti gasi macar in zeci de
locuri pe internet.
Daca nu ai timp pentru astfel de cercetari de
cultura generala, pentru ca istoria religiei este totusi o chestie de cultura
generala primara, iti spun eu pe scurt ca Schisma de la 1054 a fost
provocat VOIT de Roma.
Mai mult.
In ultimul "Catehism" aceiasi Roma recunoaste ca
"erezia filoque" de care este acuzata, adica cea mai grava abatere de la Lege
care sta intre cele doua Biserici, a fost introdusa in Dogma
catolica urmare a .... dorintei de a face pe placul enoriasilor si
nu urmare a ceva studii teologice aprofundate.
Deci au transformat povesti populare, "dorinta
maselor",  ... in dogma religioasa.
Pe romaneste chestia asta se cheama ca au inlocuit
religia cu POLITICA !

Excesele "verbale" de o parte sau alta au
existat intodeauna, dar .... prozelitismul catolic nu a avut si nu are egal in
nici o religie.
Lasand la o parte "emotiunile" preotilor ortodocsi
vis-a-vis de AGRESIVITATEA catolica, adevarul bazat pe documente si cercetari
STIINTIFICE ne arata ca cei ERETICI si aflati in afara Dogmei Crestine sunt
atat catolicii cat si multimea de culte protestante sau
neo-protestante.

La rece, STIINTIFIC, putem sa ne intrebam si
daca Cultul Ortodox este conform cu ce propovaduia Iisus.
Cum ceea ce propovaduia El, ne-a parvenit doar prin
relatarile unor terte persoane (Apostolii) si cum din cei 14 (PAISPREZECE)
Apostoli, doar 4 (Evanghelistii) sunt pe actuala linie a Bisericii, personal nu
imi permit sa dau cu pietre in cei care "se apleaca" catre studiul
Evengheliilor
Apocrife (gnostice).
Partea nostima este ca exista inca un Papa. In
Egipt.
Coptii, urmasii Apostolului Marcu,
considera ca doar acesta a continuat traditia primara a Bisericii
Crestine.
Pentru copti primul Papa este Marcu si au o
lista la fel de lunga de papi (egipteni), ca si Vaticanul. :)

In ultima instanta, fiecare dintre noi are dreptul
la optiunea de a alege ce fel de Biserica ii place.
Dar aici intervine o mica retinere
personala.
De peste 1.000 de ani fiinta nationala romana a
fost ortodoxa.
Eu nu cred ca ruperea de traditia
(religioasa) si  de cultura romanesca este benefica.
Pentru ca asta inseamna "fratietatea" cu
catolicismul !!!

La nivel strict omenesc, lumesc, "neamtul"
este deja plecat pe "Campiile Elizee".
Ultimile lui "iesiri" la rampa sunt in mod
cert efectele bolii de care sufera sau si mai rau, nici nu isi mai da seama
ce ii pun altii in gura.

Din aceste motive si eu cred ca este mai bine sa
stea acasa la el !