VULPE Dan wrote:

> "Cosmelie" ar fi reteaua in care functioneaza "autentificarea pe mac".
> PPPoE functioneaza in parametri normali intr-o retea bine structurata,
> in "cosmelii" are sanse foarte mari de a deveni cosmar.

Tu ai o problema cu limba romana. Cat despre PPPoE, incearca tu sa ii
convingi pe baietii de la r*s cu fttb-ul sa il faca sa mearga mai mult
de doua ori pe saptamana. PPPoE nu se potriveste pentru necesitatile
actuale din Romania, adica viteza mare spre extrem de mare si sa se vada
toata lumea cu toata lumea, ca sa poata sa-si dea virusii nederanjati.
Oricum, puterea de calcul necesara pentru PPPoE e prea mare pentru
avearage provider. Din cate imi aduc eu aminte dintr-o discutie mai
veche cu o cunostinta, o versiune imbunatatita (pe cat posibil) de
implementare a PPPoE pe linux, pe un dual xeon la 2.8 ghz cu gigi de ram
and placi gigabit pci express and so on, a clacat pe la 750 de useri
online. O implementare pe care o are orice linux, va claca pe undeva pe
la 200 si ceva pe un hardware folosit momentan in majoritatea
providerilor mici (ca sa nu le zic retele de cartier).

Daca datele pe care le am sunt incorecte, imi accept critica.
Oricum, un load average de 65 din cauza proceselor de ppp care ruleaza
in sistem, nu e o placere.

Nu contest, PPPoE este probabil cea mai avansata metoda de autentificare
pe care o poti pune intr-un LAN dar, asta necesita ca pe conexiunea aia
sa rulezi ai un mppe sau similar, ceea ce scade scalabilitatea si mai
mult. Altfel, un baiat destept va afla toate parolele din retea in
secunda zero ca si cum ar afla mac-uri (sa nu exagerez, un pic mai greu).

In continuare, o solutie captive portal open source, comerciala sau, de
ce nu, home made mi se pare cea mai buna solutie in clipa asta.

Cu respect,
Radu Oprisan

PS Defineste cosmelii. Pentru ca eu stiu niste situatii hilare in care
providerii nostrii mari foloseau hardware facut pe vapor, fara nici un
fel de management, sa nu mai discutam de QoS samd.