Florin Popovici wrote:

> Umpic de lumina pe ethernet layer2 :)
>
> Un host nu are cum sa afle daca ii este furat MAC-ul in retea. Poate
> doar sa deduca asta din faptul ca dintr-o data are heavy packet loss
> pe incoming. Din cate stiu, placile de retea nu pun pe sarma frame-uri
> cu dst_mac = own_mac; si si daca ar pune, in microsecunda
> receptionarii frame-ului,
... care microsecunda dureaza si 30 de sec pe unele ciscoace ...

> Furtul de MAC se poate detecta pe switch-uri, prin activarea detectiei
> de MAC-flapping. Cand un MAC flapeaza intre 2 porturi, ori e furt de
> MAC (1 MAC flapeaza), ori bucla nedetectata (N MAC-uri flapeaza).

cu conditia sa ai switchuri suficient de inteligente, ceea ce nu e
neaparat cazul la retelele de cartier. e suficient sa ai o cascada de
2-3 switchuri chioare si 2 baieti "destepti" si incepi sa faci referiri
la rude si sarbatori crestine.

si da, ai dreptate, doar conflictul de IP e detectabil local.