2010/2/2 lonely wolf <wo...@prolinux.ro>:
> [...]
> eu stiu ce face netvision?
> acum stind si gindindu-ma, s-ar putea totusi sa gresesc: in mod normal
> linuxul ar trebui sa tipe si sa anunte daca observa un conflict de  MAC
> sau IP , mai ales la ridicarea interfetei.

Umpic de lumina pe ethernet layer2 :)

Un host nu are cum sa afle daca ii este furat MAC-ul in retea. Poate
doar sa deduca asta din faptul ca dintr-o data are heavy packet loss
pe incoming. Din cate stiu, placile de retea nu pun pe sarma frame-uri
cu dst_mac = own_mac; si si daca ar pune, in microsecunda
receptionarii frame-ului, switch-ul invata MAC-ul respectiv pe portul
sursa, si deci o sa retrimita frame-ul pe acelasi port. (sau mai
degraba o sa-l drop-uie, pentru ca un switch bine-crescut nu ar trebui
niciodata sa trimita un frame pe acelasi port pe care l-a primit)

Furtul de MAC se poate detecta pe switch-uri, prin activarea detectiei
de MAC-flapping. Cand un MAC flapeaza intre 2 porturi, ori e furt de
MAC (1 MAC flapeaza), ori bucla nedetectata (N MAC-uri flapeaza).

De asemenea, furtul unui MAC-uri mai poate fi detectat de pe un alt
host din retea prin arping-uirea broadcast a MAC-ului si numararea
replyurilor -- daca sunt >1 nu e bine.

Furtul de IP in schimb poate fi detectat de host, prin Gratuitous ARP.
Windozele fac asta cand li se ridica o interfata, Linuxul face asta
doar cand porneste reteaua.
Prin Linux vreau sa zic redhat-style distros, unde detectia o face un
"arping -I $REALDEVICE $IPADDR" din
/etc/sysconfig/network-scripts/ifup-eth. Nu stiu despre alte tipuri de
distributii.

HTH

--
www.flo.ro