2010/6/3 Flower <flowe...@golia.ro>:

> S-ar putea sa-ti foloseasca:
> emerge -avD app-portage/eix
> emerge -avD app-portage/etc-proposals
> emerge -avD app-portage/gentoolkit

Aha, danke, studiez.

> dupa care vezi eix, etc-proposals si equery cu manualele de rigoare.
> emerge are foarte multe optiuni si numai manualul te scapa la asta.
> sync, regen, prune, clean, depclean... tot ce poti face cu apt poti si
> cu emerge.

Nu ma indoiesc. Problema e ca deocamdata nu mi-e foarte clar cum se
echivaleaza operatiile listate in manual si exemplificate ici-colo
prin handbook cu toolkitul debian (cu care sunt familiar) sau cel
redhat (despre care iarasi stiu cateva lucruri). Ma gandesc la chestii
gen: apt sau aptitude sau whatever compun un tree de dependinte dupa
anumite criterii, apeleaza dpkg in spate care se ocupa de despachetare
plus rulatul de scripturi pre/post-install, exista anumite policy-uri
despre cum se opereaza cu fisierele de configurare, pe unde gasesti
diveres fisiere sau documentatii, varii wrappere pt. functii utile gen
update-* si asa mai departe.

Deocamdata sunt in faza de a incerca sa "grok" conceptele de "world",
"masking", "use flags", samd. Desi la fiecare cateva minute injur asa
printre dinti cum se reinventeaza diverse roti, sunt dispus sa accept
ca e o fabrica diferita de roti si ca "when you're in Rome...". But
maaaan...

> Gentoo este o distributie foarte spartana (parerea mea) asa ca daca te
> astepti sa faca singura altceva decat sa compileze... te astepti la cam
> mult. Te ajuta sa faci si merge la fisierele noi de configurare cu
> modificarile custom pe care le-ai facut. Cam atat. Restul, daca nu-ti
> place Slack, o sa urasti Gentoo si nici sa nu te gandesti vreodata sa
> pui mana pe FreeBSD :)

Na, ce sa zic, o iau ca pe o excursie in trecut :) Dureros e ca in
timp relativ scurt va trebui sa fac diverse operatii de bun simt cu
unelte care momentan par sa sfideze orice bun simt :P

PS: gasca aia din spate, nu mai radeti, ca o sa patiti ca mine.

--
Petre "se putea mai rau, putea fi Solaris"