Ik he been kort persbericht opgesteld en naar het ANP gestuurd.
=
Persbericht
AND Automotive Navigation Data en de OpenStreetMap Foundation zijn
overeen gekomen dat de eerste haar complete digitale mapsystemen ter
bechikking zal stellen aan de laatste.
OpenStr
ik zal het er even op zetten, wat cool zeg!
ben benieuwd of het inderdaad alle straten zijn.
groet,
floris
- Original Message -
From: "Jeroen Dekkers" <[EMAIL PROTECTED]>
To: "OpenStreetMap NL discussion list"
Sent: Thursday, July 05, 2007 1:02 AM
Subject: Re: [OSM-talk-nl] Een hele hoo
At Wed, 4 Jul 2007 23:21:27 +0200,
Remco van Zuijlen wrote:
>
> On Wed, Jul 04, 2007 at 10:54:36PM +0200, Klaas van Gend wrote:
> > Martijn van Oosterhout wrote:
> > > Dit werd net bericht op de main mailing lijst:
> > >
> > > AND donate entire Netherlands to OpenStreetMap
> > > http://www.openge
On Wed, Jul 04, 2007 at 10:54:36PM +0200, Klaas van Gend wrote:
> Martijn van Oosterhout wrote:
> > Dit werd net bericht op de main mailing lijst:
> >
> > AND donate entire Netherlands to OpenStreetMap
> > http://www.opengeodata.org/?p=223
> > http://www.and.com/company/newsletter/newsletter10/art
Martijn van Oosterhout wrote:
> Dit werd net bericht op de main mailing lijst:
>
> AND donate entire Netherlands to OpenStreetMap
> http://www.opengeodata.org/?p=223
> http://www.and.com/company/newsletter/newsletter10/art01en.php
>
> Ik weet niet nog wat het precies betekent...
Wordt 't niet t
On Wednesday 04 July 2007 17:54, Eugene van der Pijll wrote:
> Stefan de Konink schreef:
> > Ik ben zeer benieuwd hoe er in de markt gereageerd gaat worden op deze
> > actie. Want waarom zou er nu ook geen samenwerking met TomTom inzitten?
>
> Omdat het niet nodig is? Als de AND data compleet is, d
On 7/4/07, Berend Dekens <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
> Wat voor termijn moeten we aan denken voordat de geodata beschikbaar is?
> Ik heb nog een trace van het dorp van mijn ouders en die wil ik best
> invoeren maar als over een maand een hele lading nieuwe data wordt
> ingevoerd is dat natuurlijk ni
Ante Wessels schreef:
> On Wednesday 04 July 2007 17:35, Eugene van der Pijll wrote:
>
> > > Ik lees de features pagina toch anders. Daar is unclassified "lowest form
> > > of the interconnecting grid network".
> >
> > Ja, het laagste niveau van het netwerk. In de steden zijn dat dus: de
> > strat
On Wednesday 04 July 2007 17:35, Eugene van der Pijll wrote:
> > Ik lees de features pagina toch anders. Daar is unclassified "lowest form
> > of the interconnecting grid network".
>
> Ja, het laagste niveau van het netwerk. In de steden zijn dat dus: de
> straten voor lokaal verkeer.
Ik begrijp
Wat voor termijn moeten we aan denken voordat de geodata beschikbaar is?
Ik heb nog een trace van het dorp van mijn ouders en die wil ik best
invoeren maar als over een maand een hele lading nieuwe data wordt
ingevoerd is dat natuurlijk niet nuttig...
Berend
Eugene van der Pijll wrote:
> Stefa
Stefan de Konink schreef:
> -BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
> Hash: SHA512
>
> Eugene van der Pijll schreef:
> > Stefan de Konink schreef:
> >> Ik ben zeer benieuwd hoe er in de markt gereageerd gaat worden op deze
> >> actie. Want waarom zou er nu ook geen samenwerking met TomTom inzitten?
> >
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA512
Eugene van der Pijll schreef:
> Stefan de Konink schreef:
>> Ik ben zeer benieuwd hoe er in de markt gereageerd gaat worden op deze
>> actie. Want waarom zou er nu ook geen samenwerking met TomTom inzitten?
>
> Omdat het niet nodig is? Als de AND da
Stefan de Konink schreef:
> Ik ben zeer benieuwd hoe er in de markt gereageerd gaat worden op deze
> actie. Want waarom zou er nu ook geen samenwerking met TomTom inzitten?
Omdat het niet nodig is? Als de AND data compleet is, dan hebben we nu
alles al. ;-)
Maar niets weerhoudt TomTom om onze dat
Stefan de Konink schreef:
> -BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
> Hash: SHA512
>
> Eugene van der Pijll schreef:
> > Ante Wessels schreef:
> >> On Saturday 30 June 2007 21:43, Eugene van der Pijll wrote:
> >>
> >>> Nee. Residential is een fundamenteel onjuiste waarde voor de tag
> >>> highway, omda
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA512
Eugene van der Pijll schreef:
> Ante Wessels schreef:
>> On Saturday 30 June 2007 21:43, Eugene van der Pijll wrote:
>>
>>> Nee. Residential is een fundamenteel onjuiste waarde voor de tag
>>> highway, omdat deze orthogonaal is met de rest van de tag
Ante Wessels schreef:
> On Saturday 30 June 2007 21:43, Eugene van der Pijll wrote:
>
> > Nee. Residential is een fundamenteel onjuiste waarde voor de tag
> > highway, omdat deze orthogonaal is met de rest van de tags. Ik ontraad
> > het gebruik van deze tag, en gebruik zelf altijd "unclassified",
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA512
Foppe Benedictus schreef:
> Het China en India verhaal is als ik het goed begrijp ook een deel van
> het voordeel van AND, omdat ze daar nog niet volledige kaarten hebben.
Overigens nu het toch publiek is. AND was een van de partijen die naast
mij
Het China en India verhaal is als ik het goed begrijp ook een deel van
het voordeel van AND, omdat ze daar nog niet volledige kaarten hebben.
Met sportieve groet,
Foppe Benedictus
Stefan de Konink schreef:
> Rob Aerts schreef:
> > dus we kunnen beter een lange vakantie nemen voordat we dingen d
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA512
Rob Aerts schreef:
> dus we kunnen beter een lange vakantie nemen voordat we dingen dubbel
> doen ;)
Iemand moet Steve stalken over hoe nu verder :) Ik vind het overigens
ook best cool dat China en India nu ook op de kaart staan :)
Stefan
-BEG
dus we kunnen beter een lange vakantie nemen voordat we dingen dubbel doen
;)
On 7/4/07, Freek <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
On Wednesday 04 July 2007, Martijn van Oosterhout wrote:
> Dit werd net bericht op de main mailing lijst:
>
> AND donate entire Netherlands to OpenStreetMap
> http://www.ope
On Wednesday 04 July 2007, Martijn van Oosterhout wrote:
> Dit werd net bericht op de main mailing lijst:
>
> AND donate entire Netherlands to OpenStreetMap
> http://www.opengeodata.org/?p=223
> http://www.and.com/company/newsletter/newsletter10/art01en.php
>
> Ik weet niet nog wat het precies bete
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA512
Martijn van Oosterhout schreef:
> Dit werd net bericht op de main mailing lijst:
>
> AND donate entire Netherlands to OpenStreetMap
> http://www.opengeodata.org/?p=223
> http://www.and.com/company/newsletter/newsletter10/art01en.php
>
> Ik weet nie
Dit werd net bericht op de main mailing lijst:
AND donate entire Netherlands to OpenStreetMap
http://www.opengeodata.org/?p=223
http://www.and.com/company/newsletter/newsletter10/art01en.php
Ik weet niet nog wat het precies betekent...
Groet,
--
Martijn van Oosterhout <[EMAIL PROTECTED]> http:/
Hmmm, cancelen? Want volgens mij is er niets te doen 1 dag moet
genoeg zijn voor alle voetpaadjes enzo.
http://www.opengeodata.org/?p=223
Met sportieve groet,
Foppe Benedictus
Foppe Benedictus schreef:
> Ja het ITC is in Enschede, maar het is nog niet rond dat we daar ook
> werkelijk welkom
On Saturday 30 June 2007 21:43, Eugene van der Pijll wrote:
> Nee. Residential is een fundamenteel onjuiste waarde voor de tag
> highway, omdat deze orthogonaal is met de rest van de tags. Ik ontraad
> het gebruik van deze tag, en gebruik zelf altijd "unclassified",
> eventueel met abutters="resid
Dit zijn twee verschillende benaderingen om hetzelfde idee te
omschrijven. Jouw omschrijving is meer vanuit het doel van de
resulterende visualisatie, die van mij meer vanuit het proces. Dat
strookt dan wel met jouw achtergrond als kartograaf en de mijne als
ontwikkelaar, denk ik.
Op 04-07-07 heef
Ik als kartograaf moet even ingrijpen:
Generaliseren is het selecteren, schematiseren en symboliseren van
objecten op een kaart met als doel die gegevens op de kaart te tonen die
men de gebruiker wil tonen. Generaliseren wordt ook wel genoemd "De
kunst van het weglaten"
Er is trouwens een heel le
Ja het ITC is in Enschede, maar het is nog niet rond dat we daar ook
werkelijk welkom zijn.
ITC
Hengelosestraat 99
Enschede
Zoals ik het nu bekijk, gaat het enkel om zaterdag 22 september.
Met sportieve groet,
Foppe Benedictus
Martijn van Exel schreef:
> Is ITC in Enschede? Kun je wat details g
ah zo, kan me voorstellen dat als we een source tag erbij hangen met
hun naam
dat we dan op dezelfde manier met hun data omgaan als wikipedia.. of is dat
te kort door de bocht ;)
On 7/4/07, Martijn van Exel <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
Generaliseren is een bewerking op een vectorbestand waarin d
Is ITC in Enschede? Kun je wat details geven , dan zet ik het in de iCal[1].
[1]
http://www.google.com/calendar/ical/nfg4cqbg37etas9fultql1gjt0%40group.calendar.google.com/public/basic.ics
Op 04-07-07 heeft Henk Hoff<[EMAIL PROTECTED]> het volgende geschreven:
> Hallo,
>
> Ik heb de party in m'n
Generaliseren is een bewerking op een vectorbestand waarin door lijnen
en knooppunten weg te laten, samen te voegen of te vereenvoudigen de
grootte van het bestand wordt gereduceerd. Dit proces wordt onder meer
toegepast bij het geschikt maken van gedetailleerde vectordata voor
weergave op kleinere
wat bedoel je met gegeneraliseerd ?
en hoe vrij is vrij ? :)
On 7/4/07, Martijn van Exel <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
vziw is het CBS de enige met een landsdekkende wijk/buurt-indeling.
Gemeente- en provinciekaarten zijn ook wel elders te krijgen. Merk op
dat het gratis verkrijgbare CBS-wijken/bu
On 7/4/07, Eugene van der Pijll <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
> Volgens mij is dit niet waar. Je kan het checken door voor het uploaden
> het lijstje te verwijderen objecten af te gaan. En als jij gelijk zou
> hebben, zou er bij iedere upload een 412 zijn...
Zorg dat je in iedergeval een recente vers
vziw is het CBS de enige met een landsdekkende wijk/buurt-indeling.
Gemeente- en provinciekaarten zijn ook wel elders te krijgen. Merk op
dat het gratis verkrijgbare CBS-wijken/buurtenbestand gegeneraliseerd
is. Het niet-gegeneraliseerde bestand kost een paarhonderd euro en is
niet vrij van copyrig
On 6/27/07, Jaap-Andre de Hoop <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
> Ben nu met vijf aan de gang gegaan, maar
> http://www.openstreetmap.org/edit.html?lat=51.4236103042561&lon=5.49012881150237&zoom=14
>
> heeft ben ik bang (veel) nodes en segementen met name= en highway=
> en wat ik begrepen heb, mag da
Ik moet nog beginnen met de Oud-Scheveningen (CBS 5180701)... Geen
tijd gehad nog. Ik heb wel een mooie complete trace en 140 foto's, dus
het zal wel lukken allemaal ;)
Op 03-07-07 heeft Martijn van Oosterhout<[EMAIL PROTECTED]> het
volgende geschreven:
> Ik heb drie van de vier gebieden die ik af
36 matches
Mail list logo