Heel wat van de grenzen zijn gemapt door Marc De Ridder (die jammer genoeg
te vroeg van ons heengegaan is:
https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-be/2013-January/003565.html
).

Zelf heb ik ook de grenzen leren mappen van Marc, en heb ik een groot deel
van de West-Vlaamse grenzen gemapt. De techniek was om out-of-copyright
kaarten te nemen (bijvoorbeeld Popp kaarten), die te aligneren met
weglayouts (want luchtfoto's waren nog niet beschikbaar), om zo ongeveer
correcte grenzen te bekomen.

Het belangrijkste bij die grenzen was om geocoding mogelijk te maken, en
voor het grootste deel van de straten de correcte gemeente te kunnen geven.

Er zitten natuurlijk fouten in (zoals offsets doordat we die kaarten niet
precies genoeg konden aligneren), maar het is niet zo moeilijk om die met
de huidige data te corrigeren (het moeilijkste is de fouten vinden).

Mvg,
Sander