> O to bych určitě měl zájem.
*** Postup ke vzorci je v souboru oo.org ODS. Dale je prilozeno pro
kontrolu zastavene uzemi sidel CR nad 5 ha (cca nad 300-500 obyv) dle
CORINE 2006.
http://osm.templ.net/osm-uir-anal2.tar.gz

> Ad Alternativní systém tagů (Hanoj):
> Jestli jsem to dobře pochopil, tak se oba návrhy moc neliší... Já jsem
> to jen popisoval z pohledu mapera, ty z pohledu dat v UIR-ZSJ.
*** Oba pristupy povazuji za dulezite. Urcite budou potrebne i pro
mappery i uzivatele map/dat i obecnou informovanost o importu.

> 1) Jak už jsem psal, dataset MCAST (dělení statutárních měst) bych
> vynechal - jsou tam většinou jen očíslované městské části, a ty co
> nějaké rozumné jméno mají se dublují s COBE... protože dělení na městské
> části a části obce jsou zhruba na stejné úrovni.
*** OK

> 2) suburb
> Původně jsem navrhoval takto označit všechny části obce uvnitř sídla
> city/town/village.
> Není mi přesně jasné, pro co navrhuješ ty - jen čtvrti ve statutárních
> městech? Nebo všechny části obce uvnitř sídla town/city (k tomu se teď
> přikláním já)?
*** Na wiki se o suburb mluvi jako jednotce s vlastnim uradem (mestska
cast/obvod), kdezto neighbourhood jako ctvrti. Ve vztahu k bodu 1)
vyse to sice nebude uplne presne, ale cosi to mozna vypovida.

> 3) isolated_dwelling
> by měla být "samota" - problém je, že jestli se jedná o samotu nejde
> vykoukat jen z počtu obyvatel, možná by to šlo z počtu domů, ale to
> bysme museli přibrat ještě nějaký další rejstřík ČSÚ.
*** ano je to zjednoduseni, o rejstriku ZSJ s objekty nevim

> [...]
> city/town/village/hamlet). Ale mnohem důležitější je, "jaký" údaj -
> protože aby to k něčemu bylo musí to být porovnatelná čísla. Podobně
> jako není možné vzít všechny části obce a prohlásit je za place=suburb,
> není možné slepě vzít údaj o počtu obyvatel a plácnout ho na
> odpovídající node. Můj návrh je:
> 1) jedná-li se o část obce: obyvatelstvo z COBE.
> 2) jedná-li se pouze o základní sídelní jednotku: obyvatelstvo ze ZSJ.
> 3) jedná-li se o administrativní centrum obce: obyvatelstvo z OBCE -
> součet obyvatelstva částí obce z kroku 1.
*** OK. Ale nejak bych ocekaval (mozna naivne, protoze to nejde), ze
na prvni pohled (nejen ze znalosti importu a pouziti admin_centre)
poznam, o jaky pocet obyvatel jde dle bodu 1) až 3)

> [*] "Zhruba" proto, že problémem jsou samostatná sídla, která jsou pouze
> ZSJ, v takovém případě jsou obyvatelé těchto sídel započítáni dvakrát. A
> není tomu možné rozumně zabránit, protože ZSJ není hierarchicky
> podřízeno části obce.
*** Podrizenost ZSJ COBE tu je skrze UTJ, ale na prvni pohled neni v
UIR-ZSJ vyjadrena. Otazka je take na udrzitelnost a zbytnost takovych
udaju v OSM.

ha
hanoj