On Wed, Jun 09, 2010 at 09:41:21AM +0200, Zoran Jankovic wrote:
> Bravo Matija, temeljito i detaljno, te opet svima razjašnjeno, kao i
> uvijek...
> Eto, priznajem da sam baš čekao da ti pojasniš na jednom mjestu situaciju,
> kako bih si prištedio sate čitanja po "bespućima Wikija" :-)
>
> Kad tako postaviš stvari definitivno bi najbolje rješenje bilo ne čačkati
> mečku.

Slazem se, to je "rjesenje" koje i ja mislim da je najbolje, bez obzira na
ocite nedostatke. Barem si siguran da nece biti tih neophodnih gubitaka;
ostalo je i tako sve u zraku:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Legal_soap-box

> Također nisam pravnik, no ne bi li se neke stvari mogle riješiti samo
> "aneksiranjem" postojeće CC-BY-SA 2.0, kako bi se poboljšala suradnja sa
> "zatvorenim" sustavima, tipa GMaps? Mislim da je to jedna od ideja zašto se
> i mijenja licenca, bila je priča o suradnji pri katastrofe na Haitiju... Ili
> baš svaku promjenu moraju odobriti _svi_ contributori... Ono, uvijek se može
> ići na neko kompromisno ili prijelazno rješenje...

Legalno gledajuci, procedura za aneksiranje postojece licence je jednaka kao
za zamjenu licence, tako da se tu nista ne dobiva (jedina prednost aneksa je
sto je taj "diff" oblik kraci za pogledati ako te zanimaju samo izmjene).

I da, legalno se uvijek moraju sloziti svi nosioci autorskog (i srodnih)
prava.

Teoretski je moguce da se ide na blef (naime, bar koliko ja znam, zasad se
niti u jednoj zemlji krsitelje copyrighta ne ganja po sluzbenoj duznosti
nego samo po prijavi autora/nosioca autorskog prava), no to je ogroman (i
pravno i marketinski gledajuci rizik).

Dakle kada bi napisali "ako nakon 6 mjeseci ne odgovorite niti da niti ne,
smatrati cemo da ste se slozili" to bi bilo nelegalno. Isto kao npr. kada bi
neki korisnik ms-windowsa odlucio poslati E-mail microsoftu gdje bi rekao
"evo ja sam izmijenio vas EULA tako da smijem umnozavati ovaj software kako
ja hocu bez ogranicenja; ako mi ne posaljete da se ne slazete unutar 6
mjeseci smatrati cu da ste se slozili" :-)

Naravno, ogromna vecina OSM contributora koja se ne javi ne bi isla tuziti
OSMF radi toga (vecina ih je valjda ili promijenila adrese, ili ih vise nije
briga uopce, ili su mrtvi); no ne zaboravimo da autorska prava prestaju tek
70 godina nakon smrti autora i prenose se naslijedjivanjem... Nije uopce
nemoguce da bi preko nekoliko djece/unuka moglo recimo prodati ta prava za
neku sitnu pinku nekoj firmi koja ima interesa razbucati OSM radi vlastite
financijske koristi (pogotovo ako se firma ne deklarira kao takva)...

Prva takva opravdana tuzba i OSM gubi legitimitet rapidno :(

Tako da sam 99.99997% siguran da ce se OSM odluciti (ako se prebace na ODbL,
sto jos uvijek moze "pasti" ako dovoljno ljudi se ne javi ili odgovori
negativno) "maknuti" sve contributione od onih koji se nisu eksplicitno
pozitivno izjasnili da zele prijeci na ODbL.

Note: "maknuti" se odnosni na glavni database. Mozda ce (iako ne bas
vjerojatno, jer bi sami protiv sebe radili) OSMF sloziti posebnu instancu
gdje ce biti stari CC-BY-SA podaci ili izmijeniti API da mozes birati tip
podataka (jos manje vjerojatno radi iznimne kompleksnosti i potrebe izmjene
svih editing alata).

Za detalje, staviti "watch" na:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Open_Data_License/Backup_Plan

--