VAART-bericht van: Johnny van Maren <[email protected]>

Op 2 jul 2010, om 13:17 heeft john het volgende geschreven:

> VAART-bericht van: john <[email protected]>
> 
> onlangs ontving ik (john)van m'n veiligheids adviseur het bericht dat ik de 
> dikte meting en nog enkele gegevens moest afgeven tbv de esso begrijp me niet 
> verkeerd ik ben echt wel voor veilig werken aan boord maar de esso wil ook de 
> facturen zien wat er aan boord is gerepareerd met de laatste klasse . Dit 
> vindt ik persoonlijk erg ver gaan maar m'n veiligheids adviseur vindt dit 
> alles wel ok en is niet bereidt mij hierin bij te staan want dit wordt door 
> de esso ook van de zeevaart geeist . De laatste keer dat ik het heb gecheckt 
> was m;n scheepje nog niet gekeurd om op zee te varen.
> het is toch wel een beetje raar om je adminisstratie bij een" vuller "op 
> tafel te leggen 'Wat is het volgende dat esso van "öns" eist ?
dit vragen ze enkel bij schepen met een bouwjaar ouder dan???? en men vraagt 
dit al jaren.
en men doet dit omdat bij een groot ongeval de pers komt, en die zou kunnen 
schrijven. Esso vervoert hun gevaarlijke stoffen met schepen die tig jaar oud 
zijn, en maar net door de keuringseissen zijn gekomen.
dus afkeur maat, 6mm jouw dikte 6,1mm en sommige plekjes van 5,8 mm 
leg dat maar aan de bevolking uit. dat er misschien wel 40 plekjes zijn die 
onder de afkeur maat zitten maar dat dit weer mag binnen een bepaalde marge.
Als je kijkt wat er nu met BP gebeurt, neem ik aan dat je deze houding best kan 
begrijpen.



Tevens denk ik.
Dat  jij geen eigen veiligheidsadviseur. maar is het waarschijnlijk iemand van 
jouw bevrachtingskantoor die voor veiligheidsadviseur speelt.
en die vraagt dat niet uit de functie van veiligheidsadviseur maar uit belang 
van een Ebis check.

Ik ben Veiligheidsadviseur,
en mijn jaarverslag houd in.
eigenaar bedrijf,
vervoerde tonnen, en welke gevaren klassen,
wie is er verantwoordelijk binnen het bedrijf.
scholing van personeel.
zijn er ongevallen gebeurt waarbij meer dan 1000 liter schadelijke stoffen zijn 
vrijgekomen en zo ja is hier melding van gemaakt, 

de eis van controleren of het bedrijf aan de regels voldoet ondervang ik door 
te controleren of het schip een geldige Ebis check heeft.
daar word meer in gevraagd dan wat de veiligheidsadviseur nodig heeft.

Groter is het jaarverslag niet, 
maar aangezien mensen hier geen 450 euro per jaar voor willen betalen heb ik er 
ook maar een A4 tjes met vragen uit verschillende wetboeken 
bijgevoegd.
en bij Adviserende rol, dus informatie verschaffen bij nieuwbouw of ombouw , 
wat ik in het echt gratis doe, staat op de overeenkomst dat het 250 Euro per 
uur kost.
dus mijn telefoon gaat nooit af. 
lekker rustig.

een heel belachelijke wetgeving trouwens dat veiligheidsadviseur,
een vrachtauto mocht niet van Griekenland naar Turkije met de veerboot, geladen 
met Europese blikken van 5 liter per stuk met terpentine.
omdat op de Veerboot de IMO? regels gelden ipv het ADNR.
dus geen goedgekeurde verpakking,
oplossing, vrachtwagen uitpakken, om elke 4 blikken een kartonnen doos doen, 
weer inpakken en het is wel toegestaan.
bij een grote brand zal dat karton echt de veiligheid wel bevorderen ;-)

gr John.

* Wat doet de markt? www.vaart.nl/peiling
* Het adres voor reacties en nieuwe berichten: [email protected]
* Afmelden op: [email protected] met tekst: unsubscribe VAART-L


Antwoord per e-mail aan