VAART-bericht van: "J.Evens" <[email protected]> On Sat, 3 Jul 2010 09:34:55 +0200, Peter Janssens wrote:
~~Krijg je van die zelfde rechter het recht/ advies om in hoger beroep te ~~gaan, maar zo'n gevulde beurs hebben de meeste particulieren niet.en een ~~rechtsbijstand ( in ieder geval de Arag en het Anker) vergoed dergelijke ~~kosten pas achteraf als je vrijgesproken bent van het "misdrijf". Als ~~eenling heb ik voorlopig maar even mijn verlies genomen. ~~ Als eenling? Wat zegt je bond daarvan, dan? En je bent toch niet verplicht om een advokaat te nemen? Mijn ervaring is, dat, na een beetje googelen en huiswerk, je het als gedupeerde dikwijls beter kunt uitleggen als een doorsnee-advokaat. Tenzij je de beschikking zou krijgen over Marius van D. Of dat iemand bij voorbaat al erg geimponeerd zou zijn door overheidsfiguren zoals het Openbaar Ministerie. Maar dat lijkt me in jouw geval toch niet aan de orde. Het grootste euvel is meestal de beschikbaarheid om op datum en tijd ergens te verschoijnen, en de (tijdverlet)kosten daarvan. Het is zo jammer, dat er op deze manier nooit een fatsoenlijke testcase wordt uitgevochten. In het kader van onredelijke regelgeving hebben we dit bij het ministerie steeds bij elke gelegenheid aangekaart, maar een lijst met praktijkvoorbeelden zou daarbij handig zijn. Groetjes, Jos. * Wat doet de markt? www.vaart.nl/peiling * Het adres voor reacties en nieuwe berichten: [email protected] * Afmelden op: [email protected] met tekst: unsubscribe VAART-L
