Benim bu iki tercih arasında (ikisinide kullanmış biri olarak) oyum
symfony2'ye olurdu.

+ Symfony2'nin kendine ait bir konsol uygulaması var, web üzerinde
işler yapacağımıza göre bizim için en önemli kriterlerden biri elbette
formlar, konsoldan modeller olusturabilir, bu modelleri baz alarak
otomatik formlari, formların actionlarini ve beraberinde
validasyonlarını olusturabilirsiniz (tek satır kod yazmadan).

+ Çok fazla bundle'a sahip olması ( http://knpbundles.com/ )

+ Action ve modellerde annotation (yanlış duymadınız), xml, yaml
kullanma özgürlüğü

+ Dependency Injection

+ HMVC ( her modulunuz aslında bir bundle dış dünya ile alakası yok
tek ilgilendigi nesne app container )

+ önyüzde twig başarılı bir template engine

- Öğrenme süreci biraz sıkıntılı olabilir, çünkü herşey javadaki gibi bir nesne.

Bana kalsa symfony2 ve laravel'i karşılaştırmam bu iki framework'ün
segmentleri farklı çünkü (en azından bana göre)

daha detaylı karşılaştırma şurada var,

http://vschart.com/compare/laravel/vs/symfony