Assalamu'alaikum Wr. Wb.

Bapak Mantari Sutan nan ambo hormati,
Bana kecek Bapak 'tu " Jadi sebenarnya yang trauma terhadap PRRI bukan saja
orang minangkabau. Orang non-minangkabau pun lebih trauma kepada kita" karano
sabalun PRRI urang awak memang kampiun dalam percaturan politik (khususnya pada
maso-maso sulik tahun 1945-1950: pimpinan sipil nan paliang manantukan hanyolah
tigo urang awak: Mohammad Hatta, Sutan Syahrir, jo Amir Syarifudin, karano
mereka panah sakolah di Nagari Balando, sehingga mampu mengatasi diplomasi
Balando).
Setelah Konperensi Meja Bundar di Den Haag, dimano utusan Indonesia dipimpin
Mohammad Hatta, disepakati pembentukan Negara Indonesia Serikat, ini merupakan
pengakuan kedaulatan Indonesia oleh Balando, walaupun masih dalam konteks Uni
Indonesia-Nederland. Tapi pado tahun 1951, saurang Minang nan jadi anggota DPR:
Muhammad Natsir muncul dengan mosi untuk memulihkan keutuhan bangsa Indonesia
dalam NKRI (mosi integral), yang lalu diterima secara aklamasi. Sebagai
penghargaan atas jasanyo itu, pak Natsir ditunjuk oleh Presiden Soekarno
menjadi Perdana Menteri NKRI yang pertama. Bung Karno menganggap Natsir
mempunyai konsep untuk menyelamatkan Republik Indonesia melalui konstitusi
Jadi katiko pak Natsir ikuik mandukuang PRRI tahun 1958, nampaknyo banyak nan
taparangah. Oleh sebagian nurang nampaknyo itu dijadikan kesempatan jo alasan
untuk menyisihkan dan maambek urang awak dari percaturan politik. Tapi pak
Natsir tidak bisa diambek. Indak bisa berperan di dalam nagari, beliau merambah
ka lua nagari. Beliau menjadi presiden Liga Muslim se-Dunia (World Moslem
Congress), ketua Dewan Mesjid se-Dunia, anggota Dewan Eksekutif Rabithah Alam
Islamy yang berpusat di Mekkah.
Maliek teladan pak Natsir itu ambo optimis, era reformasi kiniko sabananyo
kesempatan bagi urang awak untuk mambangkik batang tarandam, karano
keberhasilan urang awak sebagai pemimpin dulu indak hanyo karano keahlian dan
ketrampilannyo, tapi labiah pantiang karano imannyo nan luruih, sahinggo bisa
dipacayo.
Semoga akan muncul banyak tokoh urang awak sekaliber bung Hatta, pak Natsir,
Bung Syahrir, Inyiak Agus Salim, dll. sehingga negara Indonesia kito 'ko akan
jauah labih capek majunyo dan labiah marato kesejahteraan rakyatnyo. Amin
Salam,
Fashridjal M. Noor Sidin/Lk/62th/Bandung