> [...]
> randul lui trebuie sa stie ca clientul nu coopereaza si trebuie sa se
> descurce singur (aici incep sa devieze mult mai tare mecanismele pt tls si
> non-tls traffic, dar deviem de la subiect).
>
> Revenind la proxy explicit, atat clientul cat si proxy-ul fac lucruri
> diferite pentru http si https, asa ca asta cumva justifica sa ai
> configurari separate (desi in general se foloseste acelasi device ca proxy
> pentru ambele din ratiuni de convenienta).
>
> Ultima intrebare la care mai raspund, "la ce ma mai ajuta https_proxy daca
> proxy-ul oricum nu vede nimic?" Simplu, ca sa mearga :)
ok, deci numai ca sa eviti eventuale probleme cand nu stii exact care e
behavior-ul clientului (daca face sau nu fallback la http) ; pentru mine nu are
sens, dar i’ll take it as it is
> Ultima oara cand
> m-am uitat, wget nu se uita la http_proxy pentru url-uri care incepeau cu
> https, si daca adminul retelei locale nu te lasa din firewall sa iesi pe
> 443 prin default gateway ci trebuie sa folosesti explicit proxy (din ce
> motive, depinde de la caz la caz, poate asa i s-a nazarit), n-o sa mearga.

asta e cazul in multe medii (cam toate in care am lucrat pina acum ) unde
accessul se face explicit prin proxy (pentru ca aparent nu exista alta metoda
eficienta de autentificare/filtrare/control  al traficului)
> Aia cu validarea tls e alt can of worms,si "urechismul" tine mai adesea de
> asteptarile pe care le ai, sunt surprinzator de multe aspecte pe care poti
> alege sa le faci diferit.
daca aspectele din link-ul de mai jos sunt inca actuale , e scary

https://www.cs.utexas.edu/~shmat/shmat_ccs12.pdf