> On 10 Apr 2021, at 11:04, Petru Rațiu <rpe...@gmail.com> wrote:

> Ok, eu cred ca tu ai in cap o ciorba cu toate notiunile astea si
> intrebarile pe care le pui explicit au doar vaga legatura cu ce probleme ai
> de fapt.

este posibil; nu am o problema , e numai o curiozitate (sau poate nu stiu ca am
o problema). singurul lucru care ma intereseaza este de ce ar trebui sa
folosesc https_proxy in loc de http_proxy ,  pentru ca presupun ca nu e numai o
chestie cosmetica.

> Nimeni nu protejeaza pe nimeni de nimic, nimeni nu ataca pe nimeni cu nimic
> (cel putin implicit). Mecanismul de proxy exista doar ca sa permita unui
> device intermediar sa faca relay requestului la nivel de layer 7.
asta am inteles, ce nu am inteles era de ce si cum se face relay-ul in functie
de tipul de variabila de mediu folosit in client. Dar acum cred ca a devenit
mult mai clar, si poate lamuritor ar fi cand fac niste tcpdump la trafic.

> La ce
> folosesti asta depinde foarte mult de contextul implementarii.
> Acu daca
> lucrezi cu bluecoaturi probabil asociezi asta cu tot felul de aspecte de
> security dar povestile cu capa si spada sunt complet detasate de cum
> functioneaza lucrurile.
da, s-ar putea sa vad lucrurile prin prisma bluecoat-ului, cum altii le-ar
putea vedea prin prisma squid-ului. din punctul meu de vedere, orice end client
care functioneaza ca si http client si face uz de variabilele de mediu din
linux nu ar trebui sa faca nici o diferenta intre tipul de proxy la care se
conecteaza (si probabil nu face)

> Iar variabilele de mediu sunt pur si simplu un mod de a configura
> programele pe care le folosesti, nu-s vraji de protectie sau altceva.
dar in functie de ele, programele se comporta diferit si asta inseamna moduri
se securitate diferite !
> Incearca sa reformulezi mai bine problema pe care o ai (sau, mai bine, mai
> citeste putin despre conceptele implicate si reformuleaza cand s-a mai
> cristalizat) si mai vedem.
dupa cum am explicat, nu am o problema , este numai o curiozitate . bucuros sa
citessc orice documenatie relevanta, dar pina acum nu am gasit  ceva multumitor
si citeodata un brainstorming / debate cu oamenii care au ceva de explicat
ajuta foarte mult. in cazul de fata a ajutat .