As zice ca esti paranoic dar domeniul cu care am eu treaba day-to-day se
intampla sa aiba mailboxurile la gmail si ca atare ma descalific, las pe
altii sa-ti zica. :)

Dar valorile alea pe care le-ai dat acolo sunt cele din SOA care afaik
afecteaza mai mult transferul de zona si alte scheme cu replicarea (mi se
par putin exagerate numerele dar aia e alta discutie). Ce conteaza e TTL-ul
de pe recordul ala de spf (care e fie explicit pus pe el in bind, fie mai
probabil directiva de $TTL din zona). Cel mai simplu afli cat e dand dig in
serverul autoritar, dar dpdv propagare conteaza cat era valoarea veche in
caz ca ai schimbat-o (ie. daca aveai ttl de 2 saptamani si o schimbi la 5
minute, tot 2 saptamani astepti sa stii ca noul record s-a propagat).

Dand un pas inapoi, se pare ca gmailul se plange ca n-a mers nici spf nici
dkim si ar fi vrut macar una. SPF se refera la ip-ul de pe care a primit,
dkim la cheia cu care s-a semnat. Acum tu stii ce a fost inainte si ce
schimbari ai facut da' daca le-ai schimbat recent pe toate, e de inteles de
ce e problematic. Vezi ca poti avea si dmarc policy publicat in dns unde
sa-ti dea aggregate reports cu ce nu i-a placut (dar recunosc ca n-am
folosit niciodata mecanismul ala si probabil implica si mai multa rabdare
anyway, cred ca e daily report).

Te-as fi intrebat domeniul sa ma uit in diverse scule de dns ce si cum s-a
propagat, dar cred ca am facut destul community work pe ziua de azi, pot
sa-mi petrec restul zilei cu chestii mai productive.

--
P.