Nu știu dacă ai observat dar Gmail e la fel de puțin transparent ca și Microsoft

Acum, dacă vine Petre (care cred că ar fi fost bun de căpitan pe Titanic, ar fi murit toți dar n-ar fi fost nici o panică pentru că e maestru la "e normal, nu te agita"  :) ) probabil că explicatia ar fi așa:

În general rezolverul public al google e folosit de clienți de web și related; cum clientul meu are un site de firmă pe care nu intră nimeni în mod special e foarte posibil ca înregistrarea să nu fi fost în cache, așa că atunci când o interogam evident îmi dădea versiunea curentă că interoga direct DNS-ul meu.

În schimb ce or avea ei pentru serverele de mail e folosit pentru mail, mailurile către gmail sunt mult mai frecvente, deci probabilitatea ca înregistrarea să fie în cache e mare, deci e foarte probabil să îți răspundă din cache, ergo cu înregistrarea de ieri.

Dar asta e o logică la rece și post factum, la acel moment nu am avut o explicație rațională așa că am mers către conspirație :)

 Mai e și amănuntul că practic un parser mai de treabă nu ar fi considerat neapărat înregistrarea invalidă, ci ar fi putut foarte bine să ignore respectivul record. Dar uneori când intrii la o idee, fandaxia-i gata. Mă așteptam ca după atâta buzz cu AI-ul utilitarul lor măcar să vadă că MX-ul tău nu e la gmail și să-i și pese, nu să dea mesaje cu "MUST" ...

În fine, ideea e că dacă într-o bună zi gmail chiar o să ceară asta nu știu dacă o să fie mulți care să se opună... Până la urmă e serverul lor, primesc de la cine vor. Și așa la majoritatea nu ai absolut nici un control asupra felului în care marchează mesajele ca "spam" așa că tot ei fac jocurile anyway...