theun schreef:
Daarna heeft Eugene van der Pijll nog heel wat woonplaatsgrenzen
toegevoegd. Eugene is de laatste maanden wat stilgevallen, dus ik weet
niet of hij hier nog van plan is mee door te gaan.
Klopt, ik heb redelijk wat grenzen toegevoegd. Dat waren allemaal
gemeenten die
Floris Looijesteijn schreef:
Een paar grote users hebben aangegeven niet akkoord te gaan met ODbL.
Deze kunnen dus vanaf zondag niet meer editten.
Ik zou graag van hen weten of er nog een kans is dat zij alsnog akkoord gaan.
FWIW:
Ook ik heb om diverse redenen niet ingestemd met OdbL+DbCL+CT.
Maarten Deen schreef:
Wat is het laatste woord over hoe administratieve grenzen in Nederland te
taggen? Veel grenzen zijn als multipolygon opgebouwd, maar er zijn er ook
als boundary.
De pagina over boundary relations,
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Relation:boundary, zegt dat beide
tags
Ben Laenen schreef:
Laten we het bij oneway houden. Een weg die enkelrichting is uitgezonderd
fietsers wordt dan: oneway=yes + bicycle:oneway=no
Volgens de wiki is in dit geval oneway=yes cycleway=opposite ook een
oplossing.
Jawel want dan geef je op de weg aan: foot=no bicycle=no mofa=no .
Christiaan Welvaart schreef:
Dat kan je met 'designated' doen, d.w.z. als bicycle=designated op een pad
staat (door de highway tag of anders) dan is het een verplicht fietspad,
als er bicycle=yes op staat dan niet.
Dat is volgens mij niet wat designated betekent. Het betekent bedoeld
voor,
Stefan de Konink schreef:
http://www.metatopos.org/
heel toevallig de bovenstaande site gevonden... wellicht eens benaderen?
Metatopos heeft enkelt een lijst met plaatsnamen; geen grenzen, en geen
indicatie of een plaats een officiele woonplaats is of niet.
Eugene
Goed nieuws, van Terneuzen!
Helaas kan ik de kaart op mijn (wat oudere) browser niet zien, maar ik
zie het t.z.t. wel in OSM verschijnen.
Hoe zit het met de buitengrenzen van de gemeente? Zijn die hetzelfde als
onze huidige grenzen, of zijn ze nauwkeuriger?
Er zijn trouwens een groot aantal
Lennard schreef:
Eugene van der Pijll wrote:
Helaas kan ik de kaart op mijn (wat oudere) browser niet zien, maar ik
zie het t.z.t. wel in OSM verschijnen.
Het is 'gewoon' een KML-laagje in OpenLayers. Als OL werkt voor je, dus
als je de kaart ziet, zou je een KML daarop dan toch ook
Theun schreef:
Eindelijk wat officielere data over woonplaatsgrenzen dan de buurtgrenzen
van het CBS. Heb je deze via het internet gevonden, of per gemeente
aangevraagd. Dit zijn natuurlijk ook handige grenzen om te bepalen welke
straten en eventueel adressen bij welke woonplaats
Hoi allemaal,
Hoe tag ik woonplaatsen? D.w.z. de door de gemeentes vastgestelde
woonplaatsgrenzen, die in adressen gebruikt worden. Dit zijn areas
(gesloten ways) die heel Nederland bedekken.
Tot nu toe heb ik van een vijftal gemeenten (bijv. de Haarlemmermeer) de
woonplaatsgrenzen toegevoegd
Lennard schreef:
Wat er loopt aan grenzen is goed, maar het is nog niet compleet.
Er ontbreken nog een aantal stukjes. H10, N1t/m7 (Nederlandse enclaves
in Belgische enclaves), N8 (de enige NL enclave in Belgie zelf), en H22
(onderwerp van een grensconflict tot 1995).
Zie
Lennard schreef:
Een provincie als Zeeland, bijvoorbeeld, blijft dan verstoken van een
'city', terwijl ik Middelburg, Vlissingen en Goes daar wel onder zou
scharen.
Ten onrechte, want die steden zijn geen city zoals OSM ze definieert.
Het is onwenselijk om voor Nederland af te wijken van de
Theun schreef:
Wat betreft de scheiding tussen hamlet (buurtschap) en village (dorp)
lijkt het mij handig om het verschil te leggen op de woonplaats, dat wil
zeggen de woonplaats waarop je in de gemeente staat ingeschreven.
Geen slecht idee. Dat wordt wel vaker gezien als de definitie
Frank Steggink schreef:
Wat de kadasterkaarten aangaat, zijn die niet van overheidswege gemaakt?
Artikel 11 van de Auteurswet 1912: Er bestaat geen auteursrecht op
wetten, besluiten en verordeningen, door de openbare macht
uitgevaardigd, noch op rechterlijke uitspraken en administratieve
Stefan de Konink schreef:
Eugene van der Pijll wrote:
Het bouwen van de infrastructuur is lastiger...
En als we die je nu eens bieden?
Dan weet ik nog niet of ik er tijd voor heb... Het aantal leuke
projecten waar ik mee bezig ben maar eigenlijk tijd voor tekort kom is
al veel te hoog
Milo van der Linden schreef:
Wellicht is het mooi om historische zaken in lagen in beeld te brengen
in openstreetmap?
Ik ben ooit nog eens van plan een eigen OSM-database, tileserver en
routeplanner op te zetten, gebaseerd op de Gemeenteatlas van Kuyper uit
1865-1870. Zie
Lambertus schreef:
Ik heb een reeks van planet files sinds begin November en download elke
nieuwe binnen het uur dat die uitkomt (jaja, cronjob op
yournavigation.org). Dus een backup is er wel...
Maar dat is geen backup van de hele database. De planet files bevatten
toch alleen de huidige
Gert Gremmen schreef:
Wat vinden jullie van het opnemen
van slootjes op de kaart:
http://tile.openstreetmap.nl/?zoom=14lat=51.96909lon=4.35717layers=B000F
Goed werk! Ga zo door! Dit is gemapt op basis van de satellietbeelden,
neem ik aan?
Eugene
Ronald schreef:
boundary civil
dit zou volgens de uitleg moeten gelden voor de bebouwde kom.
Dat is voor mij nieuw. Geen enkele andere taal die ik gecheckt hebt,
heeft deze uitleg. Bij de meeste versies van de Map Features pagina is
de uitleg leeg; alleen de Italiaanse pagina heeft een
Matthijs Benschop schreef:
Als ik werkelijk elk fietspad naast een weg ga tekenen dan wordt osm de
lelijkste kaart die er is... En de voorbeelden heb ik al gegeven.
OSM is al de lelijkste kaart die ik ooit gezien heb... althans, de ruwe
versie in JOSM.
Daarom zijn er renderers, die voor een
Lambert Carsten schreef:
Ik heb even een screenshot van gemaakt en bijgevoegd. Helaas vallen de
grenzen
weg bij het inzoemen. De AND data is misschien toch wat verouderd. Dit soort
informatie moet toch ergens openbaar zijn? Het is gewoon de uitkomst van
bestuurlijke besluitvorming!
Als
Lambert Carsten schreef:
Ik kwam een raar verloop tegen van de gemeente grens in Amsterdam:
http://www.openstreetmap.org/?lat=52.33308lon=4.92431zoom=16
Wat is daar vreemd aan?
groeten,
Eugene
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
Stefan de Konink schreef:
Binnen deze node bestaan er tags met dezelfde keys. Ik vind dit toestaan
zo'n fundamentele fout dat dit mij bijna een fork van de hele data set
laat doen.
Dit is geen fout in Potlatch; de database is vanaf het begin zo
ontworpen dat keys meerdere keren toegevoegd
Frank Fesevur schreef:
Op 24 september 2008 16:11 heeft Philip Homburg het volgende geschreven:
(Eigenlijk zou bij eenrichtingsverkeer de snelheid teruggebracht moeten
worden
tot wandelsnelheid, maar dat lijkt een stuk ingewikkelder)
En hoe zit het met bijvoorbeeld woonwijken, waar het
Gert Gremmen schreef:
In den haag heeft iemand
een plaatselijke fietsroute ingevoerd als route 5
Ja, dat was ik!
Welke route wordt hier precies bedoeld ???
De lokale fietsroute nummer 5.
Kan dat er als note aan toegevoegd worden??
Lijkt me overbodig.
En ook de bron van
Geert Schuring schreef:
OSM keizer koning admiraal
Editen kunnen we allemaal.
Precies... we kunnen vanalles verzinnen, maar aant eind vant verhaal kan
iedere kluns via potlatch doen wattie wil. Daar kunnen we niet omheen.
Gelukkig maar. Hoe laagdrempeliger, hoe beter.
Dat is exact wat
Martijn van Oosterhout schreef:
Hmm, ik zie net meer reacties, iedereen wil wat anders :)
Tja, het komt uiteindelijk neer op wat Lambertus vanmiddag ook al vroeg:
Wie is eigenlijk de grote leider van OSM-NL... Maar uiteindelijk ben jij
degene die de renderer draait...
Eugene
Joost Overes schreef:
Als je in 'de Bosatlas van Nederland' kijkt, dan staan daar alleen de
carnavalsnamen weergegeven.
Het draait bij deze kaart natuurlijk om de carnavalsnamen (en bij de Friese
kaart om de Friese namen). Ik zou daarom dus alleen de carnavalsnamen
(/Friese namen) laten
Hoi,
Het is een combinatie van: verschillend gerenderde tiles (door 2
verschillende machines, of op verschillende momenten) waardoor
bepaalde wegen en spoorwegen net niet goed op elkaar aansluiten, en dat
Osmarender slecht om kan gaan met negatieve levels (die standaard in de
AND data zitten);
Gert Gremmen schreef:
In eerste instantie zijn denk ik de grafische weergaves interessant.
Ik stel voor om een relatie aan te maken als volgt:
Laten we zoveel mogelijk aansluiten bij het voorstel op de wiki,
[[Relations/Proposed/Routes]]. Dus beginnen met:
Type - Route
Route - Bus
Operator
Floris Looijesteijn schreef:
On Mon, 2007-10-29 at 17:28 +0100, Zoran Kovacevic wrote:
Eugene van der Pijll wrote:
Ik wil de statistieken nog wel een keer maken, alleen heb ik op het
moment niet voldoende schijfruimte. De planet-file is een stuk groter
geworden sinds de laatste update
Martijn schreef:
Ik vind het ook gewoon onlogisch staan in de kaart: een losliggend
fietspad.. Ookal klopt dat strikt theoretisch wel, ik zie het toch meer
als onderdeel van de straat, dan als aparte entiteit.
Dat is een rendering issue. We moeten de inhoud van de database niet
alleen
[EMAIL PROTECTED] schreef:
Het is overigens ook de vraag of het nodig is dit fietspad weer te geven.
In Amsterdam is zo ongeveer overal te fietsen. Bij steeds meer straten
worden de fietspaden los gelegd. Maar om die nu overal ook apart op de
kaart te zetten komt mij vrij overbodig over, zeker
Milo van der Linden schreef:
Indien de afstandsberekening bedoeld is voor b.v. routeplanning zou ik
daarom adviseren om de extra moeite te nemen om de great circle
berekening door te voeren. Deze is dan automatische bij benadering gelijk
aan de GPS afstand.
Ik ben het hier niet
Zoran Kovacevic schreef:
Hmm, is er eigenlijk een relatie tussen straatnaam en plaatsnaam?
Nee :-( De begrenzingen van woonplaatsen (zoals deze gebruikt worden in
adresseringen; bepaald door de gemeenten en de PTT) zitten niet in de
database.
Wel hebben we de beschikking over de grenzen van de
joris meijerink schreef:
Waarom zouden we dat niet ook zelf kunnen toevoegen?
Over hoeveel hebben we het er nu dan voor 6-ppc?
Ik heb hier een lijst met postcodes van straten (dus niet die van
postbussen) uit 2004, en dat zijn er zo'n 439.000. Dat zou best eens
kunnen kloppen, want een
Gert Gremmen schreef:
Er zitten in AND ook nogal wat buurtschappen.
Kijk bijvoorbeeld in delft-zuid bij abtswoude.
Een heel klein stukje maar.
Ik vindt het merkwaardig die met een gemeentegrens
te taggen. Er moet dus ook nog een grens komen
voor buurtschap oid..
Het was oorspronkelijk ook
Myckel Habets schreef:
Het is me sinds de import van de AND data opgevallen dat er wegen lopen
naar ieder station, ook waar dit in werkelijkheid niet het geval is.
Nu zijn mijn vragen:
- Wat is de eigenlijke functie van die weg (waarom staat hij in de AND
gegevens)?
Ik weet niet waarom
Stefan de Konink schreef:
Maarten Deen schreef:
Een spoorlijn van Oudelande (eindpunt SZB) naar Terneuzen.
Als er daadwerkelijk een spoorlijn ligt zou ik hem laten staan. In de
rotterdamse havens liggen ook nogsteeds spoorlijnen en die staan ook
allemaal nog op vele kaarten.
Ik ben niet
Stefan de Konink schreef:
Grappig overal die (C) AND. Ik neem aan dat we dus nu ook gewoon het
materiaal van De Nieuwe Kaart kunnen gebruiken, gezien de
bronvermelding mogelijk is?
Er is wat dat betreft niets veranderd; er is nog steeds precies
hetzelfde mogelijk als voorheen. Onthoud dat het
Renier Leenders schreef:
onverplicht fietspad
highway= cycleway
obligatory=no
Ik zou liever een andere oplossing zien, die beter bruikbaar is voor
(fiets-)routeplanners. Wat is namelijk het fundamentele verschil tussen
een verplicht en een onverplicht fietspad? Het is niet dat je verplicht
Armijn Hemel schreef:
sinds gisteren is de site watiswaar.nl gelanceerd, waar historische
kaarten van .nl zijn te vinden. De site zelf is nogal baggertraag (het
is dan ook museumweekeinde en de site is pas sinds gisteren online),
maar het is wel grappig om de kaarten online te hebben.
De site
Floris Looijesteijn schreef:
Iemand had opgemerkt dat we misschien niets moesten importeren
binnen een straal van x00 meter rondom bestaande data.
Dat is een goed idee maar betekend veel handwerk.
Dat was ik. Een voordeel is dat we dan snel een groot deel van de data
gewoon kunnen importeren.
Foppe Benedictus schreef:
Ik ben geen programmeur, maar dit lijkt mij het meest logische:
Wegen met dezelfde richting (enkele vrijheidsgraden inbouwen) en binnen
een bepaalde straal niet importeren of met een speciale tag importeren,
zodat ze makkelijk terug te vinden zijn.
Dat is makkelijker
Floris Looijesteijn schreef:
70 plaatsnamen (allemaal village trouwens), parkeerplaatsen en tankstations
heb ik dus nu in een .osm file, klaar om upgeload te worden maar dat doe
ik natuurlijk nog even niet totdat we consensus hebben bereikt :)
Niet uploaden tot we alle data geconverteerd
Lambertus schreef:
Nou ik heb AND's kaarten van Apeldoorn eens bekeken en als ik het goed
gezien heb staan alleen de grotere wegen en wijktoegangs wegen erin. Van
'residential' wegen ontbreekt ieder spoor. Er zijn dus wel degelijk
(ondermeer) nog veel wegen te mappen in de 'minder
Stefan de Konink schreef:
OMFG... je hebt echt gelijk! Ik kijk zojuist even naar de straat namen,
in m'n eigen gemeente. Dit willen we helemaal niet in OSM hebben :|
Natuurlijk dat AND die verbeteringen handmatig wil laten doorvoeren :{
Als dit online viewer bestand het bestand is wat je
Maarten Deen schreef:
GPL betekent inderdaad dat een distributeur de sourcecode mee moet
leveren en hij mag geld vragen voor het medium en de distributie.
Volgens de GPL mag hij zoveel geld vragen als hij wilt. Alleen voor het
bijleveren van de bijbehorende source mag hij geen extra geld
Ante Wessels schreef:
On Saturday 30 June 2007 21:43, Eugene van der Pijll wrote:
Nee. Residential is een fundamenteel onjuiste waarde voor de tag
highway, omdat deze orthogonaal is met de rest van de tags. Ik ontraad
het gebruik van deze tag, en gebruik zelf altijd unclassified
Stefan de Konink schreef:
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA512
Eugene van der Pijll schreef:
Ante Wessels schreef:
On Saturday 30 June 2007 21:43, Eugene van der Pijll wrote:
Nee. Residential is een fundamenteel onjuiste waarde voor de tag
highway, omdat deze orthogonaal
Stefan de Konink schreef:
Ik ben zeer benieuwd hoe er in de markt gereageerd gaat worden op deze
actie. Want waarom zou er nu ook geen samenwerking met TomTom inzitten?
Omdat het niet nodig is? Als de AND data compleet is, dan hebben we nu
alles al. ;-)
Maar niets weerhoudt TomTom om onze data
Stefan de Konink schreef:
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA512
Eugene van der Pijll schreef:
Stefan de Konink schreef:
Ik ben zeer benieuwd hoe er in de markt gereageerd gaat worden op deze
actie. Want waarom zou er nu ook geen samenwerking met TomTom inzitten?
Omdat het
Henk Hoff schreef:
In woongebieden en bedrijfsterreinen:
residential - woonwijken / bedrijfsterrein
Met betrekking tot residential. Ik zie het als een weg waar langs gewoond
of gewerkt wordt.
Dit is in ieder geval fout. Residential slaat alleen op een woonwijk,
dus het is
Speciaal voor Gert en Floris, maar ook voor anderen die met JOSM werken
en nog geen presets gebruiken: hierbij mijn annotation presets bestand.
Kopieer de onderstaande regels naar een xml-bestand, en voeg in de
preferences in JOSM een link naar het bestand toe. Dan verschijnt er
in het properties
Freek schreef:
On Saturday 30 June 2007, Eugene van der Pijll wrote:
item name=Rotonde
label text=Nieuwe rotonde /
combo key=highway text=Type:
values=primary,secondary,tertiary,service,unclassified,cycleway,pedestrian
default=unclassified / key key=junction value
Freek schreef:
Snap je punt en kan me er ook wel in vinden maar ik denk dat de meeste mensen
nog wel residential gebruiken.
Vind ik prima; ik weet wat ermee bedoeld wordt, en het wordt nu
hetzelfde gerenderd als unclassified, dus ik houd niemand tegen. Maar ik
ga mijn preset-file er niet op
Gert Gremmen schreef:
Leuke middag gehad.
Ben vergeten een foto te maken in de hagedis
Doen jullie dat morgen nog ? Voor in de Wiki [EMAIL PROTECTED]
Het wordt helaas morgen niet zo heel druk... We zullen het met de foto's
van vorige keer moeten doen.
Oh ja, de schilderswijk wordt nu
Jaap-Andre de Hoop schreef:
wat houdt overigens de josm/validator foutmelding in:
Straatnaam is an unordered way (of zoiets).
of heeft unordered segments, hmmm die foutmeldingen moet je ook direct
overtypen.
De renderers hebben het liefste dat een way uit 1 rij segmenten
bestaat (dus zonder
Jaap-Andre de Hoop schreef:
btw zijn het tegenwoordig maar 443 gemeentes bij mij stond de teller nog
op 473, hmmm volgens statline.cbs zijn ernog 458 gemeentes in 2006
Heb even een uitdraai gemaakt van de wegenlengte per gemeente in 2006
volgens cbs:
Lambertus schreef:
Volgens mij is de Potlatch editor trouwens veel te onnauwkeurig in
Nederland om echt nuttig te zijn.
Ja. Behalve in Den Haag en Rotterdam.
PS. Het is daar ten zuidwesten van Amsterdam trouwens een ratjetoe van
segments zonder ways... Ook het Amsterdam-Rijnkanaal is op
Jaap-Andre de Hoop schreef:
Losser 365 km oink...
Oldenzaal, maar 206.
374 en 215.
hmmm 9 km gescheiden rijbaan in Losser en 11 km snelweg (a1), dat is
knap ;-)
't Is toch echt 9 hoor. De A1 loopt van kilometer 170.5 tot 178.5 door
Losser. Het voelt misschien als 11 km,
Milo van der Linden wrote:
Even een korte vraag wat betreft de statistieken voor het in kaart
gebrachte deel van Nederland. Ik zou dit graag als vast onderdeel van
de
wiki zien.
On 6/26/07, Lambertus [EMAIL PROTECTED] wrote:
Statistieken zijn cool, dus: Doen!
Rob
Lambertus schreef:
Er spookt ook al een poosje een wens in mijn hoofd rond om te weten
hoeveel kilometer cycleway, track, tertiary, primary etc. er gemapped
zijn.
Alle waarden die bij de tag highway binnen Nederland voorkomen:
(per vorige week woensdag)
motorway: 3854.383 km
Foppe Benedictus schreef:
Offtopic: Gezien de typefoutjes her en der; het is vast niet makkelijk
om die even recht te zetten?
Niet automatisch, nee. Maar ik heb een lijst uitgedraaid, en op de wiki
gezet. Als we allemaal een paar wegen corrigeren, is dat zo gebeurd. Zie
Zoran Kovacevic schreef:
kan iedereen met een OSM amaryllo zich even melden? :)
Er ligt er een naast me. Ik ga er vandaag of morgen weer een stukje
Haagse Bos mee mappen.
groeten,
Eugene
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
Rob Aerts schreef:
moeten ook eens een JOSM tips en trucks page maken, als die niet al
bestaan (in het engels)
Ben je bekend met
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/JOSM/Advanced_Tricks ?
oja weet iemand of er een rule base bestaat voor JOSM? dan bedoel ik een
plugin of iets
Floris Looijesteijn schreef:
dat ruikt naar rd-grid...
From: Stefan de Konink [EMAIL PROTECTED]
node lat='613418.562' lon='212477.516' id='1'
Inderdaad, dat zijn de Rijksdriehoeksmetingscoordinaten (X,Y) van een
punt op Schiermonnikoog.
Zie www.rdnap.nl. Er is volgens mij een open source
Stefan de Konink schreef:
Zie www.rdnap.nl. Er is volgens mij een open source Perl module die die
coords naar lat/lon kan converteren.
Mocht iemand de fetisjistische behoefte kennen om hier een mooi
conversie scriptje voor te schrijven, ik heb hier een zipje met bron data.
Uit mijn hoofd
Remco van Zuijlen schreef:
iets te gehaast geupdate vandaag zie ik trouwens. in de Changes file:
Revision history for Perl module Geo::Coordinates::RD-NAP
0.10 2007-09-20
*** BACKWARDS INCOMPATABILITY ***
- RD coords are now in meters, instead of kilometers, as this is the
Stefan de Konink schreef:
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA512
Richard van der Weerd schreef:
Ziet er goed uit!
Hee Eugene goed gedaan man! ;)
Dank je :)
Heel Nederland is binnenkort verkrijgbaar in een kmz-file van 2.7 Mb.
En kan ik ergens mijn osm2kml.pl laten? Naar
Zoran Kovacevic schreef:
Eh, ik zie alleen nog de lowres beelden, b.v.:
http://www.openstreetmap.org/edit.html?lat=52.36938216383894lon=4.8994648595295045zoom=15
Wat doe ik fout?
Eh, je kijkt naar de verkeerde stad. Het is dus blijkbaar alleen Den
Haag. Sorry.
Maar dat kan ik niet
Floris Looijesteijn schreef:
ik ben inmiddels lekker aan het mappen met potlatch.
in den haag inderdaad. toch wel erg cool dat dit kan.
ik zal tijdens de mapping party de straatnamen wel opzoeken
en alles nog even controleren omdat ik niet alles goed kan
zien op de satellietfoto's, er staan
Jaap-Andre de Hoop schreef:
ff foute knip/reactie, want het originele mailtje heb ik niet gekregen,
vanmiddag pas aangemeld (zie apart mailtje binnenkort en dus een super
novice).
(Alvast welkom!)
Maar het viel me op dat de gefotografeerde snelweg A1 ten noorden van
Enschede afweek van
Gert Gremmen schreef:
Het tracken van wijken is een flinke opgaaf.
De onnauwkeurigheid van de meeste GPS-en
Is flink hoog, en ik eindig dan ook regelmatig
Met een hoop gps spaghettislierten waar geen straten
plan uit te halen is zonder dat je de buurt goed kent.
Mijn ervaring
Klaas van Gend schreef:
Is het dan niet zinvoller om ze anwb_ref=21 te dopen?
Ja, maar wel specifieker graag. De ANWB doet zo ontzettend veel, 21
kan zoveel zijn. Autoroute 21? Fietsroute 21? ANWB-wegenwacht district
21? ANWB praatpaal 21?
anwb_ref=knooppunt21
Dat maakt in ieder geval
Misschien is dit oud nieuws voor jullie, maar ik gebruik altijd josm,
dus ik had het nog niet gemerkt.
De java-applet op openstreetmap.org heeft nu hoge
resolutiesatellietbeelden! Volgens mij is het nu mogelijk om vanaf de
foto's de starten te mappen, zodat je op de fiets alleen nog de
Rob Aerts schreef:
je komt wat tegen met mappen
ik heb een heli landings plek naast het ziekenhuis, hoe tag ik deze ?
gewoon area maken en aeroway = aerodrome ?
aeroway = helipad, is misschien nog niet officieel, maar wordt dat zo
goed als zeker
Rob Aerts schreef:
Ah is die weer in de lucht, heeft yahoo toch weer toestemming gegeven ;)
hmm bij mij in de buurt is alles laag resolutie ;(
Ik zit in Den Haag. Feel free om hier wat te mappen als er bij jou in de
buurt niks te zien is :)
Eugene
Ik heb de OSM-data samengevoegd met de gemeentegrens-data van het CBS.
Voor wie hierin geinteresseerd is: zie
http://www.vanderpijll.nl/osm/Netherlands.kmz voor het eerste resultaat.
Helaas nu nog van 1 enkele gemeente, omdat de bestanden vrij groot
worden. (Volledig willekeurig heb ik Assen
Richard van der Weerd schreef:
Nee, ik heb nog nooit Google Earth geprobeerd.
Sorry, had ik erbij moeten zeggen.
't Is Google Earth formaat...
Ik zal kijken of ik er een png-tje van kan maken, of zo. Vandaag niet
meer :-)
Eugene
___
Talk-nl mailing
Lambertus schreef:
Heeft iemand misschien een overzicht waarop de gemeente grenzen
duidelijk op aangegeven zijn (met duidelijke herkenningspunten)?
Gemeentegrenzen in ESRI-shapefile formaat zijn te downloaden bij het
CBS:
Lambertus schreef:
Eugene van der Pijll wrote:
Gemeentegrenzen in ESRI-shapefile formaat zijn te downloaden bij het
CBS:
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/dossiers/nederland-regionaal/publicaties/geografische-data/archief/2007/2006-wijk-en-buurtkaart.htm
Helaas zonder herkenningspunten
Milo van der Linden schreef:
Is het zo dat je per gemeente het script runt of heb je een totaallijst
van alle Nederlandse gemeenten of is een deel geautomatiseerd en moet je
de statistieken handmatig verfraaien?
Het is grotendeels geautomatiseerd; dwz het kost mij 5 minuten per
Martijn van Oosterhout schreef:
Tja, met auteursrecht is het bijna dat alles waar geen explicitiete
toestemming voor gegeven is, is verboden. Dat is misschien niet de
bedoeling, maar als het niet staat dat het mag, moet je niet gewoon
aannemen dat het mag.
(Het gaat hier toch nog om de
Richard van der Weerd schreef:
Ik had zelf 700km uitgerekend voor Assen.
Jij komt slechts aan (toch nog respectabel) 440 km.
Alleen Assen? In de omliggende gemeenten is er ook zo'n 200 km bij gekomen, en
de fietspaden tel ik niet mee.
Worden fietspaden ook meegenomen?
Nee, dus. De
Milo van der Linden schreef:
De gemeentelijke herindelingen sinds 1999 zijn hier gedocumenteerd:
http://www.sdu.nl/staatscourant/scdata/gemherind.htm
en vanaf 1985 in:
http://www.minbzk.nl/contents/pages/5222/beleidsnot_gem_herindeling_11-98.pdf
Voor de periode 1936 tot
Floris Looijesteijn schreef:
voor (en na :)
http://www.floris.nu/images/rot1.gif
Mooi!
ik moet zelf ook nog redelijk wat uitwerken en controleren dus misschien
woensdag nog eens een animated gifje maken?
Ik kom waarschijnlijk pas donderdag aan het uitwerken van mijn laatste
gpx-file toe
Stefan de Konink schreef:
Lama... die bron is opdebouwd uit X lagen die (nog) niet beschikbaar
zijn :\ Maar goed, gemeente grenzen willen we ook in Open Street Map.
Dus importeren die boel :)
Niet importeren. De data is vrijgegeven onder de CC-BY licentie;
we moeten dus de naam van de Nieuwe
Martijn van Oosterhout schreef:
Er zijn wegen langs allebeide kanten, dus ik teken gewoon een lange
waterway=canal tussenin.
Dit werkt voor de Vliet ook. Op sommige stukken liggen er wegen (of
paden) aan beide kanten, en verder loopt hij parallel, dus dat zou zo
moeten lukken.
Even wachten nog
Zoran Kovacevic schreef:
Dat zou dan de 4e party zijn in juni, volgens het schema op
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Digitale_Pioniers_Funding_2007 .
Lijkt me niet ideaal.
Ik denk dat het beter zou zijn om de lege plaats op 16/17 juni in te
pikken voor Leiden.
4e? Ik zie
90 matches
Mail list logo