Re: [Talk-cz] divný GPS tracklog

2018-11-27 Tema obsahu Petr Holub
pisu neuchopitelne... > > > vop > > > -- Původní e-mail -- > Od: Petr Holub > Komu: 'OpenStreetMap Czech Republic' > Datum: 15. 11. 2018 8:26:47 > Předmět: Re: [Talk-cz] divný GPS tracklog > > > > Zdravim dalsiho nadsence do RTK. Ja

Re: [Talk-cz] divný GPS tracklog

2018-11-14 Tema obsahu Petr Holub
> Zdravim dalsiho nadsence do RTK. Ja jsem pokusoval s M8N, ale nikdy jsem z > toho > nemel dobre vysledky, float "floatoval" hrozne moc kolem cesty az vysledek byl > casto horsi nez obycejny vypocet polohy co pocita sama GPSka. Vymenil jsem > antenu za vetsi ale vysledek byl v podstate stejny. >

Re: [Talk-cz] divný GPS tracklog

2018-11-14 Tema obsahu Petr Holub
> Střecha auta dělá zem - ground. Je to protiváha nikoliv reflektor. Když není > střecha chce to > nějakou náhražku třeba kus plechu Konkrétně ta anténa ANN-MS-0-005 tu base plate docela potřebuje (ostatně na to upozorňují i v dokumentaci Ubloxu). Ještě bych chtěl časem zkusit http://www.tallysm

Re: [Talk-cz] divný GPS tracklog

2018-11-14 Tema obsahu Petr Holub
> Osobně považuji tracklogy (pokud jich tam není hromada a neprůměruje se to, > což zase většinou > znamená, že to bude daleko přesněji zakreslené v katastrální mapě) za > nedostatečně přesné pro > mapování. Zrovna tady je to jednoznačně vidět, takže otázka není jak > odfiltrovat, ale jestli > (

Re: [Talk-cz] Novy kruhac v Brne

2018-01-11 Tema obsahu Petr Holub
> Tyhle věci bývá také dobré nechat uležet a pak je korigovat podle Stravy - > překvapivě je > spousta záznamů i na cestách, kam normální cyklista (ani silniční) obvykle > nevjede, takže > nahrané s mobilem v autě :) Mne se celkem osvedcuje tyhle veci zkombinovat. 10Hz GPSka da pomerne slusne tv

Re: [Talk-cz] Novy kruhac v Brne

2018-01-10 Tema obsahu Petr Holub
> jo, lepší, díky - no, možná to odbočení na Sportovní je ostřejší, ale to už > leda z ortofoto > > ... tady si člověk ani nemá šanci zaeditovat, vždycky je někdo rychlejší :-) > > - ha, ale Sportovní => Cimburkova, Ressigova bylo opačně (průběžný pravý, ne > levý), a v opačném směru nebylo odboč

Re: [Talk-cz] Jak zadám přesné souřadnice (WGS-84 nebo S-JTSK)

2017-11-08 Tema obsahu Petr Holub
> A kde se to objeví a kde tam zadám přesné souřadnice? Nechci to tahat > nepřesně myší. Když tak > prosím sreccnshot. JOSM: - vyberu bod - menu Tools -> Move Node... - zadam souradnice ___ Talk-cz mailing list Talk-cz@openstreetmap.org https://lists

Re: [Talk-cz] Druhy cesticek v lese

2017-11-05 Tema obsahu Petr Holub
Ahoj Pavle, > Na OpenAlt byla diskuze o cestickach v lese. Kupodivu jsme dosli k > zaveru: > > highway=path jsou male cesty v lese, vhodne pro chuzi pomalou chuzi, > klikate, etc. Kun nebo kolo tam projede jen s velkejma potizema. > > highway=track jsou velke cesty kde projede traktor. > > Tohl

Re: [Talk-cz] Fwd: DŮLEŽITÉ_Doplnění infa k aplikaci

2017-11-02 Tema obsahu Petr Holub
Porad jeste se generuje tohle" http://osm.kyblsoft.cz/statistiky/ Petr ___ Talk-cz mailing list Talk-cz@openstreetmap.org https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

Re: [Talk-cz] highway=track v landuse=residential?

2017-10-23 Tema obsahu Petr Holub
> Neříkám tak nebo tak, já sám v tom nemám občas jasno. Něco značím residental, > něco service > (driveway) a něco track. Vždy dle situace. Nápodobně. > Na druhou stranu, k čemu vlastně máme tag surface=*? Polňačka může být > asfaltová a > příjezdovka jen štěrkem vysypaná, nebo dokonce jen hli

Re: [Talk-cz] highway=track v landuse=residential?

2017-10-23 Tema obsahu Petr Holub
> > V praxi se za koncem vesnice setkávám se smíšeným účelem, např. lesní/polní > > cesty, které > jsou zároveň příjezdovky k chatovým oblastem. > > To přece nepopírám a o tyhle cesty nejde. Mě ale zajímá cesta ve > vesnici či městě, nadto v území zdůrazněném jako obytná zóna (tenhle > výklad "la

Re: [Talk-cz] Ilegální pěšiny v lese?

2017-08-29 Tema obsahu Petr Holub
> sorry, asi si ted řeknu o ban, ale tohle mi připomíná trochu dobu kdy většina > rozhodovala co > je správné... - neexistuje nějaký tag "nemapovat - vlastník si to nepřeje" > který by v > odůvodnitelných důvodech na tohle šel použít? Navrhoval jsem pouzit bicycle=private, nebo mozna jeste lepe

Re: [Talk-cz] Ilegální pěšiny v lese?

2017-08-27 Tema obsahu Petr Holub
> z toho budou války. za rok to tam nejaky novy nadsenec zakresli zase, jak to > chteji zajistit? > jak chteji zajistit, ze to nekdo nepopisr do verejneho bike fora? nevim.. Proto jsem taky psal nemazat, ale pouzit tag access=private pripadne access=discouraged, ackoli je to samozrejme jen nedok

Re: [Talk-cz] Ilegální pěšiny v lese?

2017-08-26 Tema obsahu Petr Holub
> > access=private > > bicycle=private > > foot=private > > > > pripadne *=no? > > > > Muzete to nekdo probrat s temi dvema lidmi, co to bud rusi nebo > > poptavaji jejich zruseni? > > Ja bych rek, ze to spatne chapes. Ty trasy jsou verejne, jen se o nich > verejne nema mluvit => to tagovani je zc

Re: [Talk-cz] Ilegální pěšiny v lese?

2017-08-25 Tema obsahu Petr Holub
> včera jsem zjistil, že jste do map zanesl trasy, které by tam být zaneseny > neměly. Jedná se o > vybudované trasy pro kola, které jsou stavěny s tichým souhlasem a podmínkou, > že nebudou > veřejné. Bohužel zanesení těchto tras do mapy tuto křehkou rovnováhu narušuje > a brzy zapříčiní > jeji

Re: [Talk-cz] Chybný multipolygon – Brdy

2017-07-02 Tema obsahu Petr Holub
> >>> https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Slippy_Map#OpenStreetMap_.22Standard.22_tile_server > >>> > >>> > >>> > >>> Kdysi nebyl problém se k url dané dlaždice dostat, ale po posledních > >>> změnách už to napřímo nejde, je potřeba ji vydolovat z detailů stránky: > >> > >> Tak mne napadá, nedalo b

Re: [Talk-cz] WeeklyOSM CZ 348

2017-03-31 Tema obsahu Petr Holub
> Nevím, jak poctivě pracuje s GISem ČEPS, ale nedělal bych si iluze, že ČEZ má > o svých kabelech > nějaký zásadní přehled ;-) No, ja bych naopak byl spis prekvapeny, kdyby o nich prehled nemeli - protoze ty kabely znamenaji vecna bremena, vyjadrovani se k rekonstrukcim kde ceho (komunikace, bud

Re: [Talk-cz] iD editor Strava

2017-03-27 Tema obsahu Petr Holub
> Ahoj, všiml jsem si že přestal fungovat iD editor s podporou tras Strava > heat. Nefunguje > přepínání běh / kolo / oboje, nefunguje zarovnávání podle tras. Zbylo tam jen > zeleně zobrazené > vše v jednom, jen do zoomu 15. > Je to škoda, byl to užitečný nástroj. > Nepředpokládám, že je chyba je

Re: [Talk-cz] Kontrola schématu hromadné dopravy

2017-02-04 Tema obsahu Petr Holub
Hoj, > padlo to na posledním qartálním pivě v Plzni a teď jsem to náhodou našel. > Takže pro všechny, > které to zajímá: tenhle nástroj vykreslí libovolnou linku MHD zmapovanou > pomocí nového > schématu jako graf. > > http://www.overpass-api.de/public_transport.html zkusil to nekdo pouzit v B

Re: [Talk-cz] Stav openstreetmap.cz v prohlížečích

2017-01-23 Tema obsahu Petr Holub
> Tak koukám, že mtbmap.cz má problém sám se sebou, takže proto nejde. A zbytek > mi funguje, ale Zas problem s polem, uz je to nahore, ale netusim, jestli to jeste neni nejake podelane... Petr ___ Talk-cz mailing list Talk-cz@openstreetmap.org https

Re: [Talk-cz] Rozdělení červené

2016-12-14 Tema obsahu Petr Holub
> když jsem tam šplhal po skále s kolem na zádech, tak jsem si říkal, že značka > tu sice je, ale ta cyklo že snad musela jít jinudy, že jsem přehlídnul odbočku > nebo co ... potom vyjedu na louku, v protisměru cedule jak kráva, tak se > otočím a čtu něco jako "Pozor obtížný úsek", hmmm ... Btw, o

Re: [Talk-cz] Rozdělení červené

2016-11-30 Tema obsahu Petr Holub
> > Jo tenhle kruháč by chtěl zkontrolovat, zda opravdu v reálu existuje :-D > > http://mtbmap.cz/#zoom=17&lat=49.312439&lon=16.42154 > > mtbmap.cz momentalne dava 500 Internal server error. Rekl bych, ze nam nekdo prekopava neco na serveru - delal se tam rebuild pole, ktere lehlo. Vydrz. Petr

Re: [Talk-cz] Rozdělení červené

2016-11-30 Tema obsahu Petr Holub
> > Jo to je on. Jsem se přepsal v číslíčkách. oldboy43 to je: http://www. > > openstreetmap.org/changeset/14778972 > > Cas na data working group a revert vseho co udelal? Nebo aspon vsech > riverbanku? Nebo proste v josm edit|select, a smazat? > > Je to už docela dlouho -

Re: [Talk-cz] Rozdělení červené

2016-11-30 Tema obsahu Petr Holub
> Jo tenhle kruháč by chtěl zkontrolovat, zda opravdu v reálu existuje :-D > http://mtbmap.cz/#zoom=17&lat=49.312439&lon=16.42154 A pripadne se podivat, jestli pred "kruhacem" cervena opravdu vede az do pulky reky. Kdyz jsem to pred mnoha lety mapoval a zanasel do OSM, tak to vedlo po brehu ;) Pe

Re: [Talk-cz] Geoportál GEPRO pro turisty a cyklisty

2016-11-20 Tema obsahu Petr Holub
> http://www.gepro.cz/new/geoportal-gepro-pro-turisty-a-cyklisty/ -> je to sice > dva měsíce stará > zpáva... > > > Hlavní věta "Trasy jsou získávány z podkladů OpenStreetMap, které Geoportál > GEPRO zobrazuje > pomocí vlastního značkového klíče." Pokud by mel nekdo cas s nimi promluvit, tak b

Re: [Talk-cz] Labe-Elbe meeting - shrnutí

2016-10-10 Tema obsahu Petr Holub
> Uz nejakou dobu se RTK zabyvam a v soucasnosti stavim datalogger pro logovani > RAW mereni pro pozdejsi zpracovani s minimalni spotrebou energie. Ale klidne > jde pouzit obycejne rPI nebo jina linux-deska pokud nevadi vyssi spotreba. > > Jako modul pouzivam UBLOX M8T a M8N, hlavne proto ze maji

Re: [Talk-cz] Labe-Elbe meeting - shrnutí

2016-10-09 Tema obsahu Petr Holub
> A taky o >indiegogo.com/projects/the-world-smallest-precision-gps > Systém používá jednu GPSku jako base, a pak další jako "rover". Roverů > můžete mít více. Komunikují mezi sebou a dosahují tak dohromady více než > 1cm přesnosti. Bohužel je to stále docela drahé (450 Euro). Tohle znate? htt

Re: [Talk-cz] Turistická trasa v OSM - prosba o zkontrolování správnosti mého zadání

2016-10-04 Tema obsahu Petr Holub
> Jestli jde o to namalovat ty značky, můžu to během dneška udělat. Jen mi > dejte přesně vědět > požadavky - tj. v jakém formátu (svg/png) případně u png velikost a kam/komu > to pak předat. Řada obrázků už ve wiki je na stránce https://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_Republic/OTM

Re: [Talk-cz] Turistická trasa v OSM - prosba o zkontrolování správnosti mého zadání

2016-10-04 Tema obsahu Petr Holub
> * TODO: dovolujeme více hodnot oddělených středníkem > > rozhodně bych byl proti, relace by v tomto místě měla definovat hodnotu > jednoznačně - už > proto, že v praxi takto mapujeme (definujeme) jednu konkrétní trasu, která je > z principu právě > taková (foot, hiking, bicycle, ski, horse

Re: [Talk-cz] prehled tras ve Wiki

2016-10-03 Tema obsahu Petr Holub
> Tohle je nekolik let stary "problem" s omezenim mnozstvi templatena strance. > > je nutno tu stranku rozdelit. > > > co takhle to rozdělit na podstránky? Třeba dle typu? Hiking/Ski/Cyklo/Horse? A jak - protoze tohle se v podstate tyka jen tras hiking. Cyklo uz vydelene jsou, ski a horse bude a

[Talk-cz] prehled tras ve Wiki

2016-10-03 Tema obsahu Petr Holub
Hoj, narazil jsem na problem s OSM Wiki: chtel jsem zaktualizovat prehled tras: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Trasy_K%C4%8CT ale zda se, ze uz narazime na nejake velikostni omezeni stranek. Zkousel jsem to tam nahrat pred prazdninami i ted a vysledkem je bud chyba serveru 5xx nebo prazdna odp

Re: [Talk-cz] Obšlehnutá trasa

2016-09-30 Tema obsahu Petr Holub
> blíží mapám cz a spol. Autora jsem na to upozornil a dostalo se mi > vcelku samolibé odpovědi s nějakým nesmyslným odkazem na stránky KČT, > kde se údajně zmiňuje, že posílají svá data na mapy.cz. Z toho asi > vydedukoval, že si může obkreslit cizí mapu od stolu, ještě s poznámkou, > že bych měl

Re: [Talk-cz] Ještě k tur. trasám - číslované úseky

2016-09-30 Tema obsahu Petr Holub
> Tema dobre, jen tak okrajove jak prosim nejak jednoduse rozdelit v JOSM dve > relace pokud znam > bod rozdeleni? Nevim o tom, ze by to slo automaticky. V JOSM se to da rucne udelat asi takhle: - setridit v trase prvky tak, aby co nejvic navazovaly (je tam na to primo cudlik) - udelat kopii tr

Re: [Talk-cz] Střípky z pátku na SoTM 2016

2016-09-23 Tema obsahu Petr Holub
Super!! > OpenStreetView je tu taky, lákali na OBD2 dongle, aby se dalo dobře > mapovat v tunelech Vis vic o tomhle? Jak a s cim se to ma pouzivat? Dal by se takovy dongle pouzivat i s navigacemi? (V AT mame obcas docela dlouhe tunely a odbocky hned za nimi ;o) ). > Jsou tu také z Mapboxu, Mapze

Re: [Talk-cz] Ještě k tur. trasám - číslované úseky

2016-09-23 Tema obsahu Petr Holub
Ahoj, > > Tak vzhledem k tomu, že čísla tras jsou neveřejná (na nových rozcestnících > > už nejsou) a KČT nechce zveřejnit ani jejich seznam, tak nemáme jak > > zkontrolovat, odkud kam která trasa vede. Takže tohle dělení na čísla tras > > per relace bude v OSM spíše postupně mizet. > > Ja myslim

Re: [Talk-cz] Turistická trasa v OSM - prosba o zkontrolování správnosti mého zadání

2016-09-22 Tema obsahu Petr Holub
> Ještě něco k tagování, obecně platí wiki > http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_Republic/Editing_Standards_and_Convention > s#Turistick.C3.A9_zna.C4.8Den.C3.AD > Jen network tag je stále nedořešený, řešilo se to tady asi před měsícem. U > krátkých tras a NS > dávám lwn. > Nové ta

Re: [Talk-cz] dotaz na vrstevnice

2016-09-05 Tema obsahu Petr Holub
> Chtěl jsem se zeptat, zda nejsou v JOSM jako podkladová vrstva zobrazit > vrstevnice? Treba MTBmap je ma a muzes ji pouzit i jako podklad: tms[18]:http://tile.mtbmap.cz/mtbmap_tiles/{zoom}/{x}/{y}.png Petr ___ Talk-cz mailing list Talk-cz@openstree

Re: [Talk-cz] 5x červená

2016-08-25 Tema obsahu Petr Holub
> > Jeste uvazuji nad pravidlem trasy nad 200km jsou nwn, coz by bylo > > konzistentni s Rakusaky. Ma na to nekdo nejaky nazor? > > nevím, jak to vypadá v Rakousích a jak na tento limit přišli, ale v našich > podmínkách mi 200 km přijde dosti ... a řídil bych se primárně významem, > nikoli prostě

Re: [Talk-cz] 5x červená

2016-08-24 Tema obsahu Petr Holub
> Tak co takhle otagovat zbytek jako rwn... a kdyz/jestli se zjisti, ze > je nejaky dobry duvod oddelovat rwn od nwn, tak se to proste > pretaguje? Vzhledem k tomu, ze se ke kontaktu s KCT nikdo nehlasi, tak asi ano. Jeste uvazuji nad pravidlem trasy nad 200km jsou nwn, coz by bylo konzistentni s

Re: [Talk-cz] 5x červená

2016-08-22 Tema obsahu Petr Holub
> Na výběr máme pro nwn použít červené nebo stanovit nějaká jiná kritéria > (např. tady v AT >200km). Dneska jdu s místní OSM komunitou na pivo to > probrat - mají akorát ten Stammtisch :-). Vysledek: nic smerodatneho jsem se nedozvedel, jelikoz tu zadneho experta na Wanderwege nemaji a mame poloz

Re: [Talk-cz] 5x červená

2016-08-22 Tema obsahu Petr Holub
> A vite nekdo s jistotou, jak rozlisuje Waymarkedtrails tyto tagy pri > vykreslovani? Mam dojem, > ze rozlisuje do dvou barev a tu druhou zobrazuje az pri vetsim priblizeni... > ale kterych tagu > se to tyka... iwn/nwn/rwn/lwn...? http://hiking.waymarkedtrails.org/help/rendering "The classifica

Re: [Talk-cz] 5x červená

2016-08-22 Tema obsahu Petr Holub
> > A do jaké délky lze trasu považovat za krátkou, spojovací ...? > > > > http://www.openstreetmap.org/relation/369235 > > > > > > http://www.openstreetmap.org/relation/941048 > > > > > >

Re: [Talk-cz] 5x červená

2016-08-22 Tema obsahu Petr Holub
> Tak to nevím kým a jak je třeba to posvětit ale je to tak asi už 30 let :-) Ono to tak tradičně bylo - když se podíváš, tak to zmiňuji i v té diskusi možností využití tagu network. Ale psal jsem, že by bylo třeba to ověřit s někým z KČT, zda tento stav stále platí. Protože když jsem nějakou dob

Re: [Talk-cz] 5x červená

2016-08-22 Tema obsahu Petr Holub
Ahoj, > Přednostní volba barev pro značky: > > * > červená – > dálkové nebo hřebenové trasy > * > modrá – > významnější trasy > * >

Re: [Talk-cz] 5x červená

2016-08-21 Tema obsahu Petr Holub
> > Popis na wiki: > > http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Austria/Wanderwege#Einteilung > > (strucny preklad pro ty, co nemcinu nemusi) > > - Mezinárodní trasy (network=iwn): Evropské dálkové trasy procházející > > Rakouskem, např. E4, > E5, E6, E8, E10, Jakobswege, Via Alpina > > - Ná

Re: [Talk-cz] 5x červená

2016-08-19 Tema obsahu Petr Holub
Cau, > Supr! Moc moc by nám pomohlo pochopit rakouský princip, zkus se na to prosím > zeptat a dát > vědět co nejdřív... zkus využít i nějakého mailového kontaktu, to si myslím, > že je > efektivnější, než čekat na nějaké "možná se potkáme..." uz jsem to i udelal. Nicmene Rakusaci jsou v tomhle

Re: [Talk-cz] 5x červená

2016-08-19 Tema obsahu Petr Holub
>b) muzu se tomu venovat nejakym nazorem, krom jineho navrhuji tomu venovat > cas na qartalnim > pivu v Brne v zari (min. HoPet, TomK a MSuchy jsou z Brna, dalsi aktiviste > vitani) Ja jsem bohužel teď na 3 roky rezident v Grazu a ne v Brně. Jinak bych se v té brněnské skupině angažoval čast

Re: [Talk-cz] 5x červená

2016-08-19 Tema obsahu Petr Holub
> > Me prijde ze to rozdeleni je tak mlhave, ze to stejne zadnou rozumnou > > informaci neprinasi. > > spis nez mlhave to proste neni definovane. Ja jsem se tomu pred > nejakym casem venoval, ale pak jsem to nechal spat, primarne kvuli > tomu, ze nebyl konsenzus jak to resit. Potreba to je, bezne

Re: [Talk-cz] 5x červená

2016-08-18 Tema obsahu Petr Holub
Ahoj, > pokud se týká tagu network tak já jej používám následovně: > > - lwn pro trasy o celkové délce do 10 km > > - rwn pro trasy v délce od 10 do 50 km > > - nwn pro trasy o celkové délce nad 50 km musím říci, že z tohoto přístupu nejsem moc nadšený z několika důvodů (a nechci, aby to vyzně

Re: [Talk-cz] 5x červená

2016-08-18 Tema obsahu Petr Holub
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_Republic/Editing_Standards_and_Convention > s#Turistick.C3.A9_zna.C4.8Den.C3.AD_-_n.C3.A1vrh_2016 > > ale jak jsem upozorňoval, například stále nemá dořešené používání > > tagu network (a že by to bylo potřeba, protože třeba WayMarkedTrails > >

Re: [Talk-cz] 5x červená

2016-08-18 Tema obsahu Petr Holub
Ahoj, > > Ale v kazdem pripade plati, ze bychom meli rict, kdy se ten navrh preklopi > > do provozniho (akceptovaneho) stavu, kterym se maji vsichni ridit. Protoze > > zatim je to jen navrh a vsichni by jeste meli pouzivat to stare > > znaceni. > > Bylo by mozne poslat posledni versi navrhu do li

Re: [Talk-cz] 5x červená

2016-08-16 Tema obsahu Petr Holub
> Souhlasím, ona k tomu ještě neproběhla žádná zásadní diskuse, resp. spíše > obecný a tichý > souhlas... Myslím, že v takovém případě asi nezbývá než fáze 2 - začít to > nasazovat a > sledovat, zda se to projeví někde nějak negativně, zda se objeví nějaké > nedostatky apod. Viz > zrovinka ten p

Re: [Talk-cz] 5x červená

2016-08-16 Tema obsahu Petr Holub
> Coz mne jeste pripomina jednu vec: budme opatrni s temi navrhy na zmeny > znaceni. Pri dovolenkovem mapovani v okoli Kremesniku (Pelhrimova) jsem > narazil na to, ze uz nektere trasy postradaji tag kct_*, coz muze v > soucasnem > stavu cinit renderum potize (napr. pro nas

Re: [Talk-cz] 5x červená

2016-08-12 Tema obsahu Petr Holub
> > Tedy závěrem tohoto postu je spíše otázka, co s tím? Tedy co se > > splýváním tras stejné barvy, když si z nějakého (nota bene mnou > > vymyšleného) důvodu nemůžeme pomoci ani vygenerovanou značkou (ikonou) > > v mapě? A jak v takovém případě pouhým pohledem do mapy poznat, že jde > > o vozíčká

Re: [Talk-cz] PID na transit.land

2016-07-16 Tema obsahu Petr Holub
> objevil jsem, že někdo nahrál data jízdních řádů PIDu na transit.land. > > To znamená, že je možné je používat ve routovací službě Mapzen Turn-by-turn. > > Viz demo - http://valhalla.github.io/demos/routing/multimodal.html > > To uživatelské rozhraní je dost tristní, ale je to pokrok co se týk

Re: [Talk-cz] Rozcestníky cyklotras a cykloturistickych tras

2016-06-23 Tema obsahu Petr Holub
Ahoj, měl bych zjednodušující návrh: > === Cyklotrasy === > > U cyklotras *nemapujeme* směrové tabulky: > http://www.kct.cz/cms/sites/default/files/users/user1/foto/znacky/10a.gif > http://www.kct.cz/cms/sites/default/files/users/user1/foto/znacky/10b.gif > http://www.kct.cz/cms/sites/default/fi

Re: [Talk-cz] Cykloznačení - puntík se stříškou

2016-06-09 Tema obsahu Petr Holub
> NAVRZENE SCEMA NEROZBIJE MTBMAP > > z nekolika duvodu: > 1) s autorem MTBmap jsme navrh noveho schematu diskutovali > 2) MTBmap neni vubec zavisla na kct_barva=* a kontroluje tuto hodnotu jen > tam, kde neni > osmc:symbol > 3) jakakoliv "hromadna akce" ve zmene tagovani by nebyla provedena bez

Re: [Talk-cz] Cykloznačení - puntík se stříškou

2016-06-08 Tema obsahu Petr Holub
Ahoj, > Tak já z toho všeho nabyl pocit, že by se značka kct_* měla označit jako > zastaralá, na nové > trasy ji nedávat a ze starých ji postupně mazat. > Co takhle umístit na osm.cz nějaké hlasování? minimalne tim rozbijete MTBmap.cz - na nejakou dobu. V soucasne dobe nikdo nema ji kapacitu zas

Re: [Talk-cz] [osm_sk] WeeklyOSM CZ 301

2016-05-18 Tema obsahu Petr Holub
> Pokud je potřeba tagovat relaci turistické trasy, která má liniové značení v > terénu v podobě > červené tečky (tuším, že je to primární způsob značení např. v Rakousku), pak > správný zápis Jen pro poradek: v Rakousku se pouziva pasove znaceni cervena_bila_cervena s tim, ze do bile nekdy byva

Re: [Talk-cz] Singletracky u Jedovnic

2016-05-03 Tema obsahu Petr Holub
Ahoj, > > Tohle je typicky mtb:scale=0 - jedine, co by to mohlo ovlivnit, pokud by to > > bylo > > extremne dolu z kopce, coz ale v Jedovnicich a s ohledem na urceni stezek > > necekam. > > Když to otevírali, tak tam byl nějakej TEST FEST či co, kde půjčovali kola a > elektrokola, a pak se říka

Re: [Talk-cz] Singletracky u Jedovnic

2016-04-28 Tema obsahu Petr Holub
> mám to zmapovaný: > http://www.openstreetmap.org/changeset/38921882 > > mtb:scale jsem tam zatím nedával, protože si jednak nejsem jistej, jak se to > používá, když povrch je dokonale hladký, ale jsou tam skoky a ostré zatáčky, Tohle je typicky mtb:scale=0 - jedine, co by to mohlo ovlivnit, pok

Re: [Talk-cz] Nelze nahrávat rozcestníky

2016-04-21 Tema obsahu Petr Holub
Ahoj, > neslo to kvuli presunu systemu z mista na misto, ted uz to funguje, > fotky se nahraly ale nevlozily korektne do db - mam to v logu a zkusim > je tam vlozit rucne. ja jsem taky neco vcera vkladal a uz meztim smazal z mobilu - pokud bys to dokazal zachranit, bylo by to fajn. Nick hopet. D

Re: [Talk-cz] Pomocny rozcestnik - neznačená trasa

2016-04-12 Tema obsahu Petr Holub
>Dne 12.4.2016 v 07:43 Petr Holub napsal(a): >> Cestu mezi nimi už si pak >> musí najít sám, nebo pomocí routingu přes existující cesty. > >Tak přesně tohle - jako uživatel - nechci dělat. Na mnoha místech jsem >narazil na to, že na výběr by bylo více možností. Přičemž ta c

Re: [Talk-cz] Pomocny rozcestnik - neznačená trasa

2016-04-11 Tema obsahu Petr Holub
ty se bude kreslit ta barevna cara reprezentujici znacku a nepreskakovala ze strany na stranu podle orientace te ktere cesty). Petr assoc. prof. RNDr. Petr Holub, Ph.D. Institute of Compt. Science Masaryk University Botanicka 6

Re: [Talk-cz] Pomocny rozcestnik - neznačená trasa

2016-04-11 Tema obsahu Petr Holub
> 3) trochu mi přijde, že se hážou do jednoho pytle neznačené ukazatele KČT > typu "Nádraží 3 km > tudy" a různé naučné stezky se zastavením... > Neznačené trasy druhého typu mají velice často na infotabulích mapu trasy, > nebo je > dohledatelná v brožurách, na Internetu (i když tam samozřejmě po

Re: [Talk-cz] Nelze nahrávat rozcestníky

2016-04-06 Tema obsahu Petr Holub
> zkouším zase po nějaké době nahrávat rozcestníky přes webové rozhraní a > nejde mi to - ve formuláři se zobrazí "OK", ale ukáže se mi tabulka s > errorem: > https://dl.dropboxusercontent.com/u/5683247/problem.png > Zkoušel jsem i nick bez speciálního symbolu, používám Firefox 45. > Neví někdo, co

Re: [Talk-cz] Podivny rozcestnik

2016-04-06 Tema obsahu Petr Holub
Ahoj, > myslíš to dobře, ale závěr je krapet mimo realitu. Ortodoxne naplňovat větu > "A odráží to > přesně to, co vidím > v realitě." by znamenalo pokaždé (a zůstaňme u rozcestníků), kdy nějaký > vandal některý > rozcestník ulomí a ukradne, tak jej z OSM smažeme. Toto jistě není správný > post

Re: [Talk-cz] Podivny rozcestnik

2016-04-05 Tema obsahu Petr Holub
Ahoj, > 1) v pripade, ktery uvadi Mirek Suchy, jde jednoznacne o dva TIM - SY009 > Pustá Rybná > (rozcestí) a SY033 Pod Rybenskými Perničkami. V OSM je to správně otagováno > (alespoň se to > správně renderuje na [1]) > 2) fyzické provedení TIM SY033 neodpovídá značkařské normě už tím, že jsou

Re: [Talk-cz] Aplikace pro pořizování základních dat v terénu

2016-03-08 Tema obsahu Petr Holub
> Já používám Locus v kombinaci s fotkami, ale rád bych ten proces vylepšil. > Nejčastěji mapuju > lesní cesty a pěšiny a potřebuju a fotím si třeba místa, kdy se mění > tracktype nebo track > přechází na path apod. Bohužel fotím dost často ve spěchu nebo za špatné > viditelnosti a když > se k t

Re: [Talk-cz] Aplikace pro pořizování základních dat v terénu

2016-03-02 Tema obsahu Petr Holub
> Přesnost závisí na HW v zařízení - tablety obecně bývají méně přesné, se > Samsungem S5 jsem v > otevřené krajině s přesností +-1m, ve městě +-5m (se starou Xperií jsem byl > rád za +-10m) Proto jsem taky psal to 60CSx a o externich modulech typu Garmin GLO (nicmene teda subjetivne GLO ma ve

Re: [Talk-cz] Aplikace pro pořizování základních dat v terénu

2016-03-01 Tema obsahu Petr Holub
> chtěl bych se Vás zeptat na Vaše názory, zkušenosti či doporučení stran > (nejen Android) > aplikace pro smartphones vhodné k pořizování dat v terénu. Locus Free, Locus Pro, Osmtracker (ten pouzivam na geotagovane audio poznamky) - pro Android. Kdysi jsem napsal své poznámky semhle: https://w

Re: [Talk-cz] dotaz na waymarkedtrails

2016-02-20 Tema obsahu Petr Holub
> Nefungují mi mapy waymarkedtrails na adrese > http://hiking.waymarkedtrails.org/ které používám > pro kontrolu turistických tras. > Nevíte co se děje? Nevim, ale vypada to, ze samotne servery s dlazdicemi jedou v poradku a je to jen problem toho frontendu. Kdyztak muzes pouzit http://mtbmap.cz/

Re: [Talk-cz] Jak mapovat turistickou znacku pres parkoviste

2016-02-20 Tema obsahu Petr Holub
> Ja resil neco podobneho aby fungovaly sitove analyzy pokud mozno co nejvice > podle realneho sveta a zjistil jsem ze se nekde (videl jsem to na par > mistech ve francii, da se najit v overpass turbo) pouziva pro vedeni trasy > pro pruchod pres plochy (treba namesti - tedy pres plochu) pouziva lin

Re: [Talk-cz] Trasy KCT - tag destination(s)

2016-02-10 Tema obsahu Petr Holub
> pokud ano tak bych tu zmenu dobre popsal na wiki. A to u obou hesel v CZ > mutaci A jeste tam popsat jak budes resit situaci, kdy uz tag description je pouzity pro jiny popis te trasy, nez je seznam cilu. Diky, Petr ___ Talk-cz mailing list Talk-cz

Re: [Talk-cz] Tracer LPIS - drobne relikty puvodnich drive vymapovanych poli a luk po pretrasovani podle LPIS

2016-01-26 Tema obsahu Petr Holub
> jeste by hodne pomohlo efektivite tohoto procesu, kdybychom umeli > "odecitani" polygonu: > v podstate "jen" vyrazne zefektivneni toho procesu s ContourMerge. tam > je problem, > ze kdyz dany les navazuje na nekolik poli (typicky takove ty > "roznudlovane pole" > na Jiz

Re: [Talk-cz] Tracer LPIS - drobne relikty puvodnich drive vymapovanych poli a luk po pretrasovani podle LPIS

2016-01-26 Tema obsahu Petr Holub
Ahoj, > Co se mi osvědčilo nejlépe, je starý polygon zcela nahradit (nenechávat > zbytky) a okolní > polygony "přilepit" pomocí ContourMerge pluginu [3] - ten je pro mne > nepostradatelný. Stejně > tak se s ním krásně vyplňují díry pokud se tato skládá z více cest. jeste by hodne pomohlo efekti

[Talk-cz] Problem s nahravanim rozcestniku z Androidi aplikace

2016-01-20 Tema obsahu Petr Holub
Ahoj, mam dotaz na Androidi aplikaci na nahravani rozcestniku: podarilo se mi nahrat 2 rozcestniky (tady z Rakouskeho okoli Grazu), ale dalsi uz nahrat pomoci Androidi aplikace nejdou. Aplikace prohlasi "successfully uploaded", ale na openstreetmap.cz se neobjevi. Tusite nekdo, kde by mohl byt pr

Re: [Talk-cz] taskman pro cyklotrasy

2016-01-10 Tema obsahu Petr Holub
> Nechci znít jako mtb-skeptik, ale přijde mi to dost zbytečné cpát na každou > cestu nutně cyklo tagy. > > Viděl bych to tak, že všechny cyklostezky by měly být patřičně otagovány všmi > těmi scale atp. Navíc at si každý taguje populární cesty pro cyklisty, které v > okolí potká. > > Ale nevím,

Re: [Talk-cz] taskman pro cyklotrasy

2016-01-08 Tema obsahu Petr Holub
> Tak on uz tam existuje jako draft. Zacal jsem psat instructions a narazil > jsem na to ze > nektere veci nevim. > Resp. nevedel jsem. Navic jsem schvalne cekal az jak se budou vyvijet ty > pessi trasy, protoze > jsme taky na zacatku > nejake veci teprve ujasnovali. > Takze ano myslim ze je cas

Re: [Talk-cz] Strava editor

2016-01-04 Tema obsahu Petr Holub
> V JOSM je TMS heatmapa už i v základních nastaveních > > tms[3,17]:http://globalheat.strava.com/tiles/running/color2/{zoom}/{x}/{y}.png > tms[3,17]:http://globalheat.strava.com/tiles/cycling/color2/{zoom}/{x}/{y}.png Jj - výhoda toho iD editoru upraveného Stravou (http://strava.github.io/iD/) j

Re: [Talk-cz] kam s fotografiemi?

2016-01-02 Tema obsahu Petr Holub
Ahoj, > Rozcestníky a informační tabule sbíráme na old.openstreetmap.cz, zbytek asi > hodit na > wikimedia. > S tím zobrazování alá seznam to bude horší - hlavní stránce openstreetmap > chybí i klikatelné > body zájmu alá seznam. A zatím nevím o tom, že by se na tom pracovalo. pro photo mapping

Re: [Talk-cz] Tag "network" na pěších turistických trasách

2015-12-30 Tema obsahu Petr Holub
Ahoj, > > Pokud to KČT považuje za stále platné, tak bych se přikláněl k otmu > > to nechat podle původního klíče OTM: červená nwn, modrá/zelená rwn, > > žlutá lwn. > > Podle meho nazoru a podle map to je asi porad platne pravidlo, ktere > ale neni striktni ale spise zakladni doporuceni. Cast tra

Re: [Talk-cz] Tag "network" na pěších turistických trasách

2015-12-20 Tema obsahu Petr Holub
> Rad bych tedy vyvolal nejakou diskusi nad exaktnimi pravidly > oznacovani - tj. podle delky trasy, tim ze prochazi vice nez X okresy > apod. Dovedu si predstavit neco takoveho (vykopavam, rozhodne netvrdim > ze je to idealni nebo final): > > lwn: delka < 10km > rwn: delka > 10km, prochazi min. 2

Re: [Talk-cz] Mapování tras KČT - uspěchané Done

2015-11-06 Tema obsahu Petr Holub
Ahoj, > Ja mapuju na kole, takze potrebuju naplanovat tak 80km cesty. > Potrebuju videt, kam zhruba vyrazit - ze zmapuju kilometr dlouhy usek > a pak pojedu 10km k dalsimu useku mi nevadi. nezapomeň prosím mapovat i mtb:scale - pokud mapuješ na kole, tak bys k tomu měl mít blízko :-). Vím, že to

Re: [Talk-cz] jaké mám psát ref k rozcestníku

2015-10-30 Tema obsahu Petr Holub
> Podle mne by se tam vždy měla uvést všechna čísla oddělená středníkem, > i když už daný rozcestník má přidělené číslo ve tvaru AB123. Už proto, > že z těch starších čísel se dají vytěžit čísla tras. > > Tak proč je psát do rozcestníku a nevytěžit je do těch tras rovnou? Napřík

Re: [Talk-cz] jaké mám psát ref k rozcestníku

2015-10-29 Tema obsahu Petr Holub
> ano, ptal jsem se jaký ref mám dát při tagování v OSM. > > > Z dosavadního mi vyplynulo, že pokud na rozcestnících je uvedeno nové > číslováná AB123, tak > otagovat tímto číslem, > > pokud tam toto nové číslo není tak tagovat všechna čísla oddělená středníkem Podle mne by se tam vždy měla uv

Re: [Talk-cz] jaké mám psát ref k rozcestníku

2015-10-29 Tema obsahu Petr Holub
> > maji cislo trasy a za lomitkem (prave ponekud zmatecne) kilometraz hlavni > > prochazejici trasy a pismena "a" ci "b" (protoze jsou k dane barve zpravidla > > jedna nebo dve). Podle me se tak mohlo v praxi stat, ze existovaly > > (existuji) ruzne cedulky se stejnym cislem - A TO BY MOHL BYT V D

Re: [Talk-cz] jaké mám psát ref k rozcestníku

2015-10-29 Tema obsahu Petr Holub
> Toto (napsat vsechny udaje) je v podstate asi spravny postup, ale musi si > rict Michal, zda a > jak to on potrebuje do databaze zadavat, aby v tom umel hledat... ALE HLAVNE > TO MOZNA MUZE BYT Moment: musíme si ujasnit, kam že se to má zadávat. Zdeněk Pražák to ve své mailu neuvedl a tak jsem

Re: [Talk-cz] jaké mám psát ref k rozcestníku

2015-10-29 Tema obsahu Petr Holub
Podle mne všechny a oddělit středníkem, jak je v OSM zvykem u vícehodnotových tagů: > u rozcestníku > http://old.openstreetmap.cz/img/guidepost/javo%C5%99%C3%AD%C4%8Dko.jpg > (Javoříčko) > 0609/190 a,b > 2278/190a > 2004/190a 0609/190;0609/190a;0609/190b;2278/190a;2004/190a;4541/190a Petr ___

Re: [Talk-cz] dotaz na relaci č. 34795910

2015-10-27 Tema obsahu Petr Holub
Ahoj, > Pravděpodobně se přerenderovaly zatím jen některé dlaždice. Existuje fígl s > přidáním parametru > dirty do url konkrétní dlaždice > > http://tile.openstreetmap.org/7/63/42.png/dirty > > > ale nevím, jak získat url konkrétní dlaždice :-*( není to tak dávno, co jsem sem dával script pr

Re: [Talk-cz] Mapování tras KČT - uspěchané Done

2015-10-21 Tema obsahu Petr Holub
A ještě 2 poznámky: > a snažil jsem se zanášet všechny rozcestníky i s #ref, #ele, etc., co > se dalo vytěžit přímo z cedulek v terénu. Nedělal jsem ale odvozování > ze sousedících rozcestníků. Nicméně i tak se mi občas podařilo nějaký Bylo by dobré se ujistit, že máme jednotný postup, jak mapova

Re: [Talk-cz] Mapování tras KČT - uspěchané Done

2015-10-21 Tema obsahu Petr Holub
Ahoj, > Done mají čtverce, ve kterých jsou absolutně elementární chyby jako > guideposty nepřiřazené do > žádné relace, guideposty bez názvů, #ref, #ele apod. Domnívám se, že je > potřeba říct, že nejde > o soutěž kdo dá víc Done a ani nepostačí "z domu hodit voko", že jsou trasy > "tak nějak j

Re: [Talk-cz] Tagy turistických tras na cestách

2015-10-21 Tema obsahu Petr Holub
> Pokud bys to chtěl v rámci Turba i vidět, tak třeba přidat extrakci > uzlů: > (relation["kct_red"]({{bbox}}); way(r)["kct_red"]; >;); Ještě případně jak tam nemít ty původní relace... trochu jsem válčil s plněním proměnné _, takže oklikou přes proměnné a, b, c ;-) (c je tam jen kvuli vizualiza

Re: [Talk-cz] Tagy turistických tras na cestách

2015-10-21 Tema obsahu Petr Holub
> Kdysi jsem se snažil udělat skript do overpass turba abych si stáhnul všechny > cesty co jsou v > relaci se stejným tagem (kct_barva), ale bez úspěchu. Po chvíli koukání do Overpass API... jednoduché volání Overpass Turba, které snad dělá, co chceš v bodě 1, je například: -

Re: [Talk-cz] Mapování tras KČT na taskmanu

2015-10-19 Tema obsahu Petr Holub
> > Ještě jedna připomínka: možná by bylo dobré přesně specifikovat, co > > vlastně v taskmanovi kontrolujeme. Jsou to jen pěší turistické trasy > > KČT, nebo jsou to i jiné trasy KČT (lyžařské, cyklistické, koňařské)? > > A k čemu všemu se váží ty rozcestníky? A jak s naučnými stezkami? > > > V

Re: [Talk-cz] Mapování tras KČT na taskmanu

2015-10-19 Tema obsahu Petr Holub
> Pridal jsem to tam a upravil jsem odkaz na taskmanovi. Ještě jedna připomínka: možná by bylo dobré přesně specifikovat, co vlastně v taskmanovi kontrolujeme. Jsou to jen pěší turistické trasy KČT, nebo jsou to i jiné trasy KČT (lyžařské, cyklistické, koňařské)? A k čemu všemu se váží ty rozcestn

Re: [Talk-cz] Vyběr jedné ze dvou vrstev v JOSM

2015-09-16 Tema obsahu Petr Holub
> Jak mohu v JOSM vybrat jednu ze dvou vrstev? > > Jde mě o toto, když si v JOSM otevřu část > https://www.openstreetmap.org/way/318788855#map=19/50.04498/14..44788 > , je > tam jak budova > tak ještě pedestrian. Jak lze vybr

Re: [Talk-cz] Odborník na cyklotrasy v iD

2015-09-10 Tema obsahu Petr Holub
> Případně lze použít mapu Prahou na kole, která navzdory svému názvu pokrývá > už celou ČR, byť > kromě vybraných měst ne do velkého detailu. Aktualizovaná je v intervalu > několika týdnů. > > Viz http://mapa.prahounakole.cz/?zoom=12&lat=50.05873&lon=12.52271 ... coz je mimochodem zhruba stejn

Re: [Talk-cz] Odborník na cyklotrasy v iD

2015-09-08 Tema obsahu Petr Holub
> Co jsem tak hledal, tak http://learnosm.org/en/beginner/id-editor/ o práci s > relacemi nic > nepíše a po lehkém průzkumu možností iD editoru to vypadá, že umožňuje pouze > práci stylem > jeden objekt, jedna akce. Označit více cest jde, ale jediné co s tím jde > dělat, je spojit je > do jedné

Re: [Talk-cz] Odborník na cyklotrasy v iD

2015-09-08 Tema obsahu Petr Holub
Ahoj, > Co jsem tak hledal, tak http://learnosm.org/en/beginner/id-editor/ o práci s > relacemi nic > nepíše a po lehkém průzkumu možností iD editoru to vypadá, že umožňuje pouze > práci stylem > jeden objekt, jedna akce. Označit více cest jde, ale jediné co s tím jde > dělat, je spojit je > do

  1   2   3   >