Je hebt daar natuurlijk wel gelijk in. Straatnaam op de ways zetten is
uiteraard historisch zo gekomen. Er waren eerst ways, dan relaties. Ik denk
niet dat we dat nu nog kunnen terugdraaien. Ook al zou het dan veel
zuiverder zijn.

addr:street op elk gebouw/adresnode, daar ben ik nooit voorstander van
geweest, maar als compromis zie ik het liever dan gemeente, postcode en
land ook nog 's te multipliceren.

Ach, wat redundantie helpt om aan validatie te doen. Dus zit ik er niet
mee. Alhoewel, binnenkort moet ik wellicht wel een purge doen (na zoeken
mbv filter), als ik data voor een groter gebied ga afhalen. M'n
computergeheugencapaciteit kan het tempo van de dataexplosie niet volgen...

Aan hosten van de data voor een bepaald gebied en zelf regelmatig wat
renderen, daar kan ik ook niet aan beginnen, omwille van enigszins
inefficiƫnt omgaan met opslagruimte. De AS-relatie helpt om dat toch een
beetje onder controle te houden.

Jo