Van: Marc Gemis [mailto:marc.ge...@gmail.com]
Verzonden: maandag 21 oktober 2013 10:29
Aan: OpenStreetMap Belgium
Onderwerp: Re: [OSM-talk-be] Newbie : Huis vatten

mijn oplossing is dat als de officiele naam Bruulstraat 25 is, het huis ook
in de associatedStreet "Bruulstraat" moet komen. Het speelt hierbij geen rol
of het stukje straat voor de deur anders noemt. Het stukje straat voor de
deur komt gewoon in de relatie met dezelfde naam als de straat, dus
Druysstraat.

Je krijgt dan misschien wel een warning in JOSM dat het huis te ver van de
straat afligt, maar die check houdt geen rekening met zulke uitzonderlijke
gevallen en dus kan je hem negeren in dit geval. Je zou hem enkel nog moeten
kunnen afzetten voor andere mappers.

Voor je probleem met navigatie is de enige oplossing dat we afstappen van
huisnummers op het gebouw te zetten, maar het Franse en Duitse systeem
overnemen om de huisnummer (bij benadering) op de deuringang te plaatsen.
Dit zijn net het soort problemen waarnaar ik wou verwijzen in een vorige
mail.