Ahoj!

> já to radši zas sloučím do jednoho vlákna. A rovnou se omlouvám, že ty
> tvoje dva maily a odpovědi na ně promíchám, ale je to jedno téma, tak ať
> je to pohromadě.

> Ne, talk-cz@ skutečně taky žádná norma není. Norma pro OSM tagování
> totiž jednoduše neexistuje. Jaké tagy jsou nebo nejsou požíváno určuje
> jen a pouze to, jestli skutečně jsou nebo nejsou v databázi používány.
> Wiki slouží jako dokumentace "best-practice". Rozhodně není pravda,
> že

Fajn. Takze je to best-practice. Od ktere se chces odchylit, a duvodem
se zda byt "je mi lito 86MB v databazi". To myslim neni dobry duvod,
proc se od best-practice odchylit.

> Import by se v prvé řadě měl řídit zdravým rozumem, až následně nějakým
> článkem na wiki. Znění těch článků se koneckonců mění právě na základě
> diskuze a předložení racionálních argumentů.

Muj zdravy rozum rika ze jinde se addr:country pouziva, tak by tam mel
byt i nadale.

> Wiki není potřeba opravovat, ono to tam už totiž je. Jen jsi to asi
> přehlédl:
> (http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Addr)

Ale neni tam "due to space reasons, it is reasonable to delete
addr:country when border polygons are available".

> Těch "par bajtu navic" je ve skutečnosti mnohonásobně víc než má
> kompletní hranice ČR (jejímuž stahování se těmi par bajty navic snažíš
> vyhnout).

Hlavne se chci vyhnout programovani tech vypoctu. A nerad bych
"opravoval" programy, ktere addr:country z nejakeho duvodu pouzivaji.

> Nenapsal jsi, v čem konkrétně by nastal problém, takže neumím dát
> konkrétní odpověď. Ale předpokládám, že nějak ty data aktualizuješ. A z
> toho, co jsi psal hádám, že tam necpeš přímo celý dump OSM dat, ale
> děláš nějaký pre-processing, nevím čím a jak ale divil bych se, kdyby to
> neumělo spolupracovat z relacemi hranic a spoléhalo se jen a pouze na
> addr:country, nebo is_in tag. A i kdyby neumělo, tak existuje zmíněné
> overpass API.

Mam tu monav, ano, obcas stahnu novy data. Ne, neumi to spolupracovat
s relacemi hranic. Bohuzel pro to nektere ulice nevidi v Praze.

> Já netvrdím, že se to "nikde a vůbec" nepoužívá... právě naopak z
> historických důvodů to jako úplně poslední fallback používá celá řada
> softwaru, ale je to skutečně až ten nejposlednější fallback. Jednoduše
> tenhle tag je deprecated a nemá smysl ho dále udržovat, protože existují
> spolehlivější cesty, jak se k daným informacím dostat.

Existuji spolehlivejsi cesty, ktere ovsem maji jine nevyhody, a ne
kazdy software je implementuje.

> Nechci, chtěl jsem po tobě alespoň jeden konkrétní příklad, k čemu/kde
> je to užitečné - myslel jsem, že jsem to napsal dost jasně, ne? A myslím
> opravdu užitečné, tzn. "S is_in/addr:country tagem 'tohle' funguje, bez
> něj ne."

Zda se ze napriklad navit potrebuje is_in tag:

* Navit only works with is_in tags, can't work with boundaries.

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Talk:Key:is_in

Z osobni zkusenosti vim, ze monav neumi vyuzit hranice mest. Myslim ze
z hranicemi zemi to bude podobne.

> Eh, to jako vážně? Nu, dobrá... Tématem této diskuze je "Adresy z
> RUIAN", to jsou adresy v ČR. Tvoji výše uvedenou poznámku jsem si
> vyložil tak, že is_in tag by se v rámci tohoto importu neměl mazat,
> protože je užitečný, protože může obsahovat jiné město než addr:city.
> Jelikož mě osobně nenapadá žádný příklad adresního místa (importovaného
> z RUIAN), kde by se tato vlastnost hodila, tak jsem se zeptal, jestli ty
> nějaký takový máš.

Z jineho mailu:

#Aha. Takže Krásná, pošta Raškovice má být
#
#addr:city=Raškovice
#is_in=Krásná
#