Ahoj,

    * Budova vůbec není v RUIANu, i když budovy kolem ní v RUIANu jsou
    (úplně chybějící objekty a/nebo "duchové").

Duchové jsou potřeba - nemůže existovat AM bez vazby na SO. Ale protože ještě nejsou zdigitalizována všechna území, dané SO nemají definovánu geometrii a proto se jeví jako duchové.

Ovšem něco jiného je nezdigitalizovaná obec plná duchů - tam nemá hlášení smysl a něco jiného je jeden duch obklopený zdigitalizovanými budovami. Tam je hlášení na místě.

Jo, měl jsem na mysli duchy v digitalizovaných obcích. Ale zrovna ty by mělo jít řešit automatizovaně, tipuju.

    * Geometrie / prostorová orientace budovy sice souhlasí s KM, ale
    vypadá dost podezřele oproti Bingu i dalším kontrolním zdrojům,
    např.
    i vůči prokliku na ortofoto ve vdp.cuzk.cz. (Chce ČUZK hlásit i
    problémy tohoto typu, nebo na prověřování "podezřelostí" nemají
    kapacity a zajímají je jen jasné chyby?)

To by mne taky zajímalo. Kapacity asi nebudou. Ona odlišnost KM a Bing může být dána i odlišností základů budovy a plochou kterou zakrývá střecha. Pokud tedy střecha nějak významně přesahuje, vypadá stejná budova v KM a na Bingu velmi rozdílně. Je otázka, jak se vlastně mají budovy v OSM mapovat. Dle půdorysu? Dle obrysu ve 2m? Nebo dle střechy?

Jasně, satelitní snímky jsou navíc zkreslené na X různých způsobů. Myslel jsem spíš když má barák podezřele odlišnou "základní kostru", 45 stupňů odchylku proti sousedním budovám apod...

    * Tam kde nesedí RUIAN a existující budova v OSM se zachovat jak?

Co myslíš tím "nesedí"?

Obecně když se víc zdrojů neshoduje - někdo kdysi nakreslil v OSM budovu, v RUIANu má jinou geometrii a v Bingu je tam pole :-) Jestli do toho hrabat, nebo radši nechat být. Ale tam asi univerzální odpověď neexistuje.

Btw, to mi připomíná - jde v tvém Traceru přetrasovat starou OSM budovu, aniž by se změnila její geometrie? To by se hodilo u budov, kde RUIAN je zjevně špatně a chci budově jen doplnit tagy z RUIANu.

    Například by se mi líbila smluvená sada tagů přímo u objektů v
    OSM, že
    tady je error/warning a objekt by si měl prověřit ČUZK. To se dá
    vyexportovat, poslat do ČUZK, vizualizovat na mapě atd. atd. Z
    druhé
    strany by pak byla zpětná vazba, že v RUIANu došlo k updatu takhle
    otagovaného objektu = někdo by to měl znova zkontrolovat v OSM a
    odstranit error tagy.

Tahle sada by se mi taky líbila. Nechceš nahodit první nástřel k diskuzi? Jak jsem psal výše, tento postup při hlášení chyb je reálný, jen musíme počkat, až to na ČÚZK zrealizují. Ale má smysl se na to už teď připravit. Třeba tím, že si ty nalezené problémy označíme a pak je budeme postupně odesílat.

Heh, no nevím jestli jsem ten nejpovolanější, s mými asi sedmi vesničkami :-) Čekal bych to spíš od úderníků, kteří cpou RUIAN data do OSM ve velkém. Ale zkusím se během zítřka zamyslet, aby se aspoň rozvinula diskuse.

Fakt je, že v tuhle chvíli do mapy pořád dál přibývají budovy, které bude nutné později znova projít kvůli neexistenci označování chyb :-((

Martin