Dobrý den, opět několik poznámek „>>>> “ Petr Souček

-----Original Message-----
From: Martin Švec - OSM [mailto:o...@maatts.cz]
Sent: Wednesday, June 18, 2014 6:49 PM
To: OpenStreetMap Czech Republic; Marián Kyral
Subject: Re: [Talk-cz] RÚIAN - budova rozdělena na několik částí

Ahoj,

>     * Budova vůbec není v RUIANu, i když budovy kolem ní v RUIANu jsou

>     (úplně chybějící objekty a/nebo "duchové").

> Duchové jsou potřeba - nemůže existovat AM bez vazby na SO. Ale

> protože ještě nejsou zdigitalizována všechna území, dané SO nemají

> definovánu geometrii a proto se jeví jako duchové.

> Ovšem něco jiného je nezdigitalizovaná obec plná duchů - tam nemá

> hlášení smysl a něco jiného je jeden duch obklopený zdigitalizovanými

> budovami. Tam je hlášení na místě.

Jo, měl jsem na mysli duchy v digitalizovaných obcích. Ale zrovna ty by mělo
jít řešit automatizovaně, tipuju.

Ono totiž ani v území s digitální mapou nemusí mít všechny SO polygon. Jsou to
následující (viz str. 60 diplomové práce S. Karochové
http://geo.fsv.cvut.cz/proj/dp/2014/simona-karochova-dp-2014.pdf, která vznikla
pod mým vedením a bude obhajována v úterý 24.6.2014
(http://geo.fsv.cvut.cz/gk/szz/komise_mgr_2013_2014_ls.pdf) – přijďte se
podívat! Bude to jistě zajímavé představení RÚIAN.):

-   Stavební objekty, které se nezapisují do katastru nemovitostí, ale bylo jim
přiděleno číslo popisné nebo evidenční.

-   Stavební objekty zapsané do ISÚI, které ještě nebyly zapsány do ISKN. Jedná
se o dočasný stav, který nastává v době než doputuje listina s geometrickým
plánem na KÚ. Většinou by to nemělo trvat déle než 30 dní …

> [...]

>     např.

>     i vůči prokliku na ortofoto ve vdp.cuzk.cz. (Chce ČUZK hlásit i

>     problémy tohoto typu, nebo na prověřování "podezřelostí" nemají

>     kapacity a zajímají je jen jasné chyby?)

> To by mne taky zajímalo. Kapacity asi nebudou. Ona odlišnost KM a Bing

> může být dána i odlišností základů budovy a plochou kterou zakrývá

> střecha. Pokud tedy střecha nějak významně přesahuje, vypadá stejná

> budova v KM a na Bingu velmi rozdílně. Je otázka, jak se vlastně mají

> budovy v OSM mapovat. Dle půdorysu? Dle obrysu ve 2m?

Jasně, satelitní snímky jsou navíc zkreslené na X různých způsobů.

Myslel jsem spíš když má barák podezřele odlišnou "základní kostru",

45 stupňů odchylku proti sousedním budovám apod...

>     * Tam kde nesedí RUIAN a existující budova v OSM se zachovat jak?

> Co myslíš tím "nesedí"?

Obecně když se víc zdrojů neshoduje - někdo kdysi nakreslil v OSM

budovu, v RUIANu má jinou geometrii a v Bingu je tam pole :-) Jestli

do toho hrabat, nebo radši nechat být. Ale tam asi univerzální odpověď

neexistuje.

Btw, to mi připomíná - jde v tvém Traceru přetrasovat starou OSM

budovu, aniž by se změnila její geometrie? To by se hodilo u budov,

kde RUIAN je zjevně špatně a chci budově jen doplnit tagy z RUIANu.

> [...]

>     vyexportovat, poslat do ČUZK, vizualizovat na mapě atd. atd. Z

>     druhé

>     strany by pak byla zpětná vazba, že v RUIANu došlo k updatu takhle

>     otagovaného objektu = někdo by to měl znova zkontrolovat v OSM a

>     odstranit error tagy.

> Tahle sada by se mi taky líbila. Nechceš nahodit první nástřel k

> diskuzi? Jak jsem psal výše, tento postup při hlášení chyb je

> reálný, jen musíme počkat, až to na ČÚZK zrealizují. Ale má smysl se

> na to už teď připravit. Třeba tím, že si ty nalezené problémy

> označíme a pak je budeme postupně odesílat.

Heh, no nevím jestli jsem ten nejpovolanější, s mými asi sedmi

vesničkami :-) Čekal bych to spíš od úderníků, kteří cpou RUIAN data

do OSM ve velkém. Ale zkusím se během zítřka zamyslet, aby se aspoň

rozvinula diskuse.

Fakt je, že v tuhle chvíli do mapy pořád dál přibývají budovy, které

bude nutné později znova projít kvůli neexistenci označování chyb :-((

Martin