estic dubtant de si cal fer explícit a nivell de llei que per exemple, no es puguin posar filtres, com a mínim s'hauria d'anar amb molt de compte, hi poden haver accessos compartits pot tenir sentit que hi hagin filtres, o filtres amb el consentiment dels usuaris. Penseu que segons com s'escrigui, això il·legalitzaria de cop tots els proxys... Tampoc és gens fàcil prohibir continguts de pagament, perquè sempre n'hi hauran...

en canvi, hi han altres coses que poden ser molt més efectives per a la neutralitat real de la xarxa, com per exemple garantir que hi hagi opcions. Ningú comprarà un "paquet" restringit si té al seu abast de disposar d'una alternativa millor de preu. També es molt més important procurar una xarxa més simètrica, i no pas asimètrica com fins ara que força a l'usuari a un paper de consumidor passiu on pot rebre televisió d'alta definició però només enviar imatge de videoconferència o fer servir uns formats de p2p desbalancejats... Es milt més important possibilitar que un usuari pugui fer broadcast d'imatge en alta definició o formats p2p directes, això resoldria problemes de la internet actual, que a més beneficien als operadors i als monopolis, i deixaria en paper mullat totes aquestes presumptes "amenaces" de les que parlen.

En/na Ramon Roca ha escrit:
Home, això ja em sembla bastant més lògic.

En l'altre crida, no es podia haver explicat pitjor. No es demana que NO s'aprovin, sino al revés, però es que com s'explicava.., vaia tela: No es que es digui que es poden discriminar o censurar els continguts (si es diu, jo encara no he sabut trobar a on), sinó que el que es demana que es vagi més enllà en la defensa explícita de la neutralitat, o es queixen dels intents de descafeinar-la.

El que no trobo tan bé és que en el comunicat s'exposi de manera que sembla que és un pas enrera, quan és un pas endavant encara que sigui més petit del que convindria, o donar a entendre que s'aprova una cosa diferent de la que realment s'aprova...

El que deia abans, més enllà de si es podia haver anat més enllà o no, algunes de les coses que es volen aprovar també van molt en la línia del que estem defensant des de la promoció de la xarxa oberta. I no em de perdre de vista que la situació actual encara és pitjor.

En/na imakoki ha escrit:
A www.internautas.org <http://www.internautas.org> hi ha la noticia demanant justamente el que jo comentaba que crec que es on esta el kit de la questio. El titula diu

      URGENTE: Pedid a los Eurodiputados que aprueben las Enmiendas de
      los Derechos de los Ciudadanos el 6 de mayo
      <http://www.internautas.org/html/5545.html>

SAX ;)
Paco