No m'ha agradat l'exemple dels bolis (o sento) perquè si saps escriure en bic, saps escriure igual amb pilot, i si escrius amb un bic o un pilot ho pot llegir tothom igual. Jo vull posar un exemple que en el seu cas va ser dramàtic. Fa anys (1976-1984) la casa Nestlé va fer una promoció de llet en pols a l'Àfrica, i la va regalar a les mares quuan tenien nadons i un cop acabada no els en regalava més. Aquelles mares es varen trobar que no tenien diners per comprar més llet en pols o l'havien de preparar amb aigua no potable, i com que elles ja no en produïen, molts d'aquells nadons es varen morir (Justícia i Pau estima que varen morir 1.5 milions de nens). El problema de la llet no era si era bona o no, era que semblava gratuïta i que sempre la podrien utilitzar, però un dia va passar a ser de pagament.... Microsoft sap que la gent es copia el windows, i el office, però forma part de la seva estratègia. Però si un dia tanca la aixeta, i posa sistemes de seguretat reals, i persegueix als copiadors, llavors ens trobarem que exigirem als nostres alumnes que si volen treballar amb un entorn semblant al de l'escola s'han de gastar 60€ (windows) +300€ (office) apart del preu de l'ordinador ( que per 360€ ja es pot trobar alguna cosa decent avui) Perquè siguem realistes... No tinc cap estudiant que hagi pagat el office de casa seva, i el windows, perquè en algun hardware està inclòs

Apart: Jo li poso 80% a la llibertat

Joan

Més informació a http://www.softcatala.org/wiki/Organitzacio_PLL
http://www.softcatala.org/wiki/Manifest_PL