Sanak Rahima,
ambo kuduang nan indak paralu, penjelasan ambo dibawah :

--- [EMAIL PROTECTED] wrote:

Wa'alaikumsalamwarahmatullahiwabarakaatuh.

Pertanyaan yang sangat bagus sekali. Bukak kulik,
tanpak isi.

Pada hakikatnya pada isi pertanyaan kedua, bisa
menjurus pada isi pertanyaan pertama, kalau saja
setelah sang ayah mengamanahkan(mewasiatkan) kepada
sanak darwis bahwa satu-satunya rumah peninggalan
untuk ke 6 saudara perempuan sanak.Apakah mungkin asal
muasal dari isi pertanyaan pertama bersumber dari awal
kisah isi pertanyaan kedua?(kita lupakan tanah Ulayat,
karena tanah Ulayat bukan masuk dalam kedua pertanyaan
diatas, ini saya tekankan agar tidak menyinggung tanah
Ulayat yang didapat begitu saja oleh beberapa kaum,
atau suku).

Is > Kalau dipahami bana pertanyaan ambo Ilustrasi kaduo pertanyaan ambo
babeda,
nan pertamo harato nan didapek hasil manaruko sekelompok urang (Di
minangkabau biasonyo sakaum) dan mereka tu ndak pernah mambagi sabagai hak
milik, hanyo mambagi sabagai hak menggarap. dan iko taruih balanjuik dari
generasi ka generasi. Bahkan mulainyo haratoko didapek sabalun islam
masuak ka minangkabau. Iko nan dimukasuik mak darul harato publik atau
dikampuang awak labiah dikenal pusako tinggi. Manuruik ambo sacaro pribadi
pusako tinggi ndak samo jo warisan. Pusako tinggi harato publik. Ba'a mako
padusi nan dapek pusako tinggi? karano adaik awak matrilinial, nan laki2
kalau babini, inyo akan bagabuang di kaum padusi sabagai urang sumando.
Untuak biaya hiduik keluarganyo dek mamak2 nan padusi di agiah hak garap
tanah. Katiko keluargako alah mampunyoi keturunan pulo dan indak ado nan
padusi dan keluargako alah maningga, hak garap nyo hilang, tanah nan
dipakai dibaliakkan ka kaum.
Iko pertanyaan pertamo ambo, ba'a kedudukan tanahko dalam Islam? sanada jo
pertanyaan mak darul indak buliah di Islam punyo harato publik?

Untuak nan kaduo, Ilustrasi ambo intinyo mambantuak harato publik baru,
(Beda esensi pertanyaan ambo)
Rang gaek ambo di tanah labiah kurang 200m2, mambuek rumah sabagai raso
tangguang jawab sebagai laki2 minang, dibuekkan rumah jo 6 kamar sasuai jo
jumlah anak padusi (dek tanah ketek dibuek batingkek 2). Kamarko ndak
pernah dibagi, karano di adaik kami sungai pua, anak nan kawin pertamo
menempati ruang utama, jikok kawin surang lai, nan dikamar pertamo geser
kakamar no 2, kamar utama ditempati oleh penganten baru. Dan iko bajalan
dikeluarga ambo.
Jadi ado komitment indak tatulih untuak hal sarupo itu, baru surang adiak
ambo kawin apak ambo maningga.
Tapi komitment jalan taruih, samaso apak ambo hiduik, nan ambo alah di
umanaikkan indak ado hak dan ambo ikhlas manarimo. Status rumahtu indak
pernah babagi.
Setelah apak ambo maningga, kami rapek keluarga, hasilno, adiak2 amboko
sepakat pulo nan rumahko ndak ka dibagi bagi doh, sia nan barasaki tolong
pelok'i ko ado atok nan bocor, jubin nan lapeh. tapi samantangpun inyo nan
mamelok'i, inyo ndak bisa menjadikan ikok hak miliknyo, tatap milik
basamo. Dan sado adiak2 ambo supakaik dan ikhlas jo hasil rapektu.
Manuruik ambo sacaro pribadi iko alah tabantuak milik publik keluarga ambo
pulo.

Sabagai tambahan pulo, ado pulo mamak kami nan barasaki dirantau,
dibalikannyo tanah satumpak di amanaikkan pagunokanlah untuak kalian
basamo. Bukankah iko ado harato baru, nan bisa jadi harato publik atau
pusako tinggi bagi keluarga ambo.
Ba'a pulo kadudukan nyo dalam Islam ?

Sebelum saya menjawabnya: saya ingin dijelaskan dulu:
1. Apakah sang ayah memberikan amanah, atau wasiat itu
disebutkan untuk ke 6 anak prnya sebagai harta
warisannya kelak, atau sebagai harta hibah kepada ke 6
anak padusinya.
2. Apakah harta hibah itu sudah dibagi-bagikan ketika
masih hidup sang ayah(maksudnya, sudah ditentukan ini
kamar utk si Anu, Ani, Ana, ataupun berbentuk
dijadikan semacam bentuk uang, kalau dijual rumah ini,
kira2 harganya sekian, maka masing2 ke 6 anak dapat
sekian2, kalau masing2 6 juta, lantas agar rumah itu
kekal, yang si Ana ingin menempati rumah tersebut,
maka si Ani dan si Anu digantikan dengan uang.

3. Ataukah kelak, rumah itu tetap begitu adanya,
sampai ayah wafat, rumah untuk ke 6 anaknya, ngak
dibagi-bagi, dibiarkan begitu saja, sehingga rumah itu
milik ke 6 anak pr, yang mana kelak, yang berhak juga
menerima peninggalan dari rumah itu adalah anak-anak
perempuan (saja) dari keturunan yang anak ke 6 tadi?

4. Dan kemungkinan-kemungkinan lain yang akan terjadi,
nan saya lihat, harta pusaka tinggi di Minang sampai
berbuntut kepada pagang gadai yang bertahun-tahun,
karena ngak bisa dijual, akhirnya digadaikan saja
sampai tahunan hitungannya, dan ini terjadi pada
inyiak aki ambo, dia ngak bisa jual tanahnya, karena
itu pusaka tinggi, tetapi ia gadaikan seumur hidupnya,
sampai keturunannya, siapa yang bisa menebusnya, maka
tanah yang digadaikan itu milik sang penebus, itupun
tak pula boleh dijual. Bila dijawab hal ini,
insyaAllah akan saya jawab kedua pertanyaan diatas.

Is > Kalau sanak rahima, mempelajari adaik, tanah pusako tinggi dapek
dijua atau digadaikan, tanyo baliak ka inyiak aki rahima, ba'a mako ndak
bisa nyo manjua ? Ndak bisa dijua dek kaum ndak satuju baitu biasonyo.
Sapendek pengetahuan ambo tanah pusako tinggi dapek dijua kalau ado 3
pakaro,
Bocor atok rumah gadang, ndak ado biaya mamelok'i dek kaumtu
Tabujua mayik ditangah rumah gadang, ndak ado biaya pemakaman
Ado anak gadih nan alah patuik kawin di rumah gadang tapi biaya
penghalangnyo.

Kalau dilua iko tantu indak disatujui dek kaum, apolai di gadai atau dijua
kaparaluan pribadi.
Sa andainyo digadai untuak kaparaluan ka 3 hal diateh, tantu isuak wajib
pulo hukumnyo untuak manabuih gadaitu, dan pagangan gadaitu dibaliakkan ka
kaum baliak, indak untuak dijua pulo. nan digadaikan inyiak aki kan bukan
harato pribadinyo. Kalau indak ado dikaumtu harato untuak manabuih yo
dijua sajo.
Kalau inyiak aki dulunyo manggadai untuak kaparaluan pribadi, berarti
indak baradaik.

> Untuak nan lain2 masalah tabuik, kawin sasuku, baitu
> juo harato pusako,
> saran ambo ka sanak rahima, pelajari bana dulu
> adaiktu sacaro mandalam,
> sasudahtu buliah sanak mangecek itu ndak sasusai jo
> islam, jan manjadi
> fitnah beko karano ketidak tahuan awak.
> Karano nan sanak tahu baru "KATANYA", "SAYA DENGAR"
> "DARI DISKUSI", tapi
> sudah di klain ndak sasuai jo islam.

Masalah kawin sesuku, saya rasa dah kita diskusikan
dulunya. Pertanyaan saya, kenapa dilarang kawin
sesuku, dan kenapa sampai mendapatkan sanksinya,
apakah ada Islam melarang kawin sesuku(kalau memang
halal lho), dimana dalil pelarangannya.

Dan kalau ini dikatakan masuk bagian dari pembagian
dari adat nan diadaikkan, atau masuk kategori adat
apalah..bagi saya memang itulah yang saya kritik tak
sesuai dengan islam, kalau ia masuk bagian adaik nan
diadaikkan, yang adaik nan diadaikkan itulah yang saya
katakan tak sesui dengan Islam, dan bukan sembarang
bicara apa-apa yang saya sebutkan diatas, tetapi
benar-benar setelah saya pelajari dalam Islam, makanya
saya cukup berani menyampaikannya. Ok.

Is > Dari pelajaran adaik nan ambo dapek, ndak ado larangan kawin sasuku
asal sah manuruik agamo,
cuma ado denda adaikno tando awak baradaik, kok kawin sasuku dalam
sarumpun, di dabiah 2 ikua kabau waktu baraleknyo, kok alah beda rumpun di
dabiah saikua kabau waktu baraleknyo. itu nan di adaikkan dek urang
minang.

Statemen nan ambo sabuikkan tadi "SAYA DENGAR", "KATANYA", dalam kaidah
bahasa indonesia kata2 itu manunjuakkan rumor kepastiannyo indak ado, jadi
jan ma agiah statement adaik salah kalau baru "KATANYA", SAYA DENGAR".

Katiko ado urang rajin sumbayang, rajin mangaji, ibadahnyo raji, tapi nyo
korupsi juo, bukan Islam yang salah.
Baitu juo urang nan salah mangarajokan adat, alun tantu adaiknyo yang
salah.

Mamak2 nan ado dipalanta, kalau ada nan ambo tulih diateh, indak di garih
nan ka dimakan paek, tolong luruihkan.

Salam
Is St Marajo, 39+
www.cimbuak.net
Kampuang nan jauah dimato dakek dijari

Wassalamu'alaikum. Rahima.

> Sebaiknya "SETELAH SAYA PELAJARI DARI BERBAGAI
> SUMBER" ternyata adat
> minangkabau bertengtangan dalam Islam, boleh lah
> mengklaim seperti ini.
>
> Sapendek nan ambo tahu adat minangtu banyak
> tingkeknyo, Adaik nan sabana
> adaik, adaik nan diadaikkan dll.
>
> Kok ado nan salah tolong ajai ambo.
>
> Salam
> Is St Marajo 39+
> www.cimbuak.net
> Kampuang nan jauah dimato dakek dijari

> Looking for last minute shopping deals?
> Find them fast with Yahoo! Search.

http://tools.search.yahoo.com/newsearch/category.php?category=shopping

http://www.yahoo.com/r/hs

Website: http://www.rantaunet.org
- Mematuhi Peraturan Palanta RantauNet, lihat di
menyampaikan komitmen akan mematuhi Peraturan yang berlaku.
jalur pribadi.